Nederland Fietsland. Je ziet ze overal rijden, in alle kleuren en vormen. Van gewone fiets tot elektrische fiets: we fietsen met z’n allen nogal wat af. En ook Stella zag haar kansen in deze dynamische markt. Relatieve nieuwkomer en uitdager op de fietsmarkt, fietsenfabrikant Stella, zet, na eigen zeggen, in op goede kwaliteitsfietsen, een sterke klantenbinding, een naadloze klantreis én een indrukwekkende klantervaring. Stella heeft de afgelopen jaren een ongekende groei doorgemaakt. En groeien is natuurlijk hartstikke fijn, maar neemt ook de nodige consequenties met zich mee. Hoe behoud je als snelle groeier een sterke klantenbinding met je klantbase wanneer je in zo’n sneltrein zit?
In dit artikel stellen we graag Lotte Reijmer (Brand & Insights Manager) en Lisa Krikke (Marketing Intelligence Expert) aan je voor. Op 28 april 2022, in de nieuwste Hey Customer! radio-uitzending op New Business Radio, mogen we de twee dames ontvangen.
Alles van A tot Z in eigen beheer
Stella is een fietsenfabrikant met de volledige productie in eigen beheer. Van het ontwerpen van de fiets tot het samenstellen ervan in de fabriek. De fiets wordt daarna ook nog in de eigen winkel verkocht en bij de consument afgeleverd. Van één moertje in de fabriek tot de schuur van de consument. Lotte vertelt: “Feedback ontvangen we direct van de consument en dingen die minder goed gaan kunnen we direct verbeteren. Dat zorgt ervoor dat we de touwtjes in handen hebben en de klant beter kunnen bieden wat we beloven.”.
Over Stella
Dagelijks werkt het team van Stella (met meer dan 550 mensen) aan één concreet doel: het fietsplezier van klanten! Stella stelt dat ze werken met een uniek concept:
Gratis proefrit en unieke service bij jou thuis
Verschillende e-bikes in het echt zelf kunt ervaren én dan pas een goede keuze maken. In een van de E-bike Testcenters staan de E-bike Adviseurs klaar met de hele collectie e-bikes. Mocht het eventueel niet lukken om naar één van de Stella E-bike Testcenters te komen, dan komt Stella vanzelfsprekend bij de klant aan huis. Ook voor service.
Landelijke dekking aan E-bike Testcenters én Servicecenters
Door de landelijke dekking aan E-bike Testcenters én Servicenters, is Stella ook écht altijd dichtbij voor eventuele hulpvragen. Stella onderscheidt zich door direct aan de consument te leveren. Hierdoor blijft er geen geld bij dure tussenschakels als een dealernetwerk liggen. Hierdoor kan de organisatie e-bikes voor een extra scherpe prijs aanbieden.
E-bikes ontwerpen, ontwikkelen en assembleren in Nunspeet
Bij Stella worden alle e-bikes zelf ontworpen én ontwikkeld. Hierdoor kan Stella direct alle klantwensen toepassen op de nieuwste e-bikes.
Bron: Stella, 2022
De Business Case van Stella
Voor welke uitdaging staat Stella Fietsen?
Inmiddels bestaat Stella Fietsen 10 jaar (!) en dus alle reden voor feest. In de afgelopen jaren is de organisatie gigantisch snel gegroeid. Groeien is fijn, maar groeien doet soms ook pijn. Om deze pijn te verzachten besloot Stella écht goed naar klanten te luisteren. Zo is de organisatie continu bezig om relevante klantfeedback om te zetten naar klantgerichte producten. Met als uiteindelijke doel: het klanten makkelijk(er) te maken.
Hoe gaat Stella hier precies mee om?
Dit doen ze door middel van onderzoeken en relevante data-analyses uit te voeren. En met deze resultaten gaan ze aan de slag met gerichte productontwikkeling. En met succes, want ook dit jaar is Stella Fietsen weer genomineerd als E-bike van het Jaar 2022!
Benieuwd naar het verhaal van Stella?
Op donderdag 28 april 2022 zijn Lotte Reijmer en Lisa Krikke te gast bij Hey Customer! Samen met Rob Wennink (DIRECT Klantcontact) en Martine Hauwert (New Business Radio) gaan ze uitgebreid in op deze interessante Business Case.
Hey Customer! is elke laatste donderdag van de maand tussen 14:00 uur tot 15:00 uur te beluisteren op New Business Radio en naderhand terug te luisteren als podcast via alle bekende podcast platforms (onder meer Spotify, Apple Podcasts en Google Podcasts).