Hoe zorg je ervoor dat de communicatie van jouw organisatie up-to-date blijft in het snel veranderende communicatielandschap? En hoe blijf je op hoogte van de nieuwste veranderingen? Trendwatching is the key. Met Trendwatching kun je concrete stappen … Lees verder
Cloudmigratie – voordelen, valkuilen en best practices
Het ene na het andere contactcenter migreert momenteel naar de cloud. De een vanwege de mogelijkheden die een cloudoplossing biedt op het gebied van schaalbaarheid, flexibiliteit en de digitalisering van klantcontact. Voor anderen is de overstap meer … Lees verder
CCaaS: wat is het en wat zijn de voordelen?
SaaS, CPaaS, UCaaS... de as a service-termen vliegen je tegenwoordig om de oren. Mocht je nog nooit van CCaaS hebben gehoord, dan lees je in dit artikel van Steam-connect alles wat je moet weten. Contactcenters zijn een essentieel onderdeel … Lees verder
Datadriven marketing in de praktijk (voor B2C en B2B)
Meerdere bedrijven hebben datadriven marketing nog niet geïmplementeerd, omdat ze denken dat er veel data voor nodig is. Tijdens deze online clinic leggen Kees Groenewoud (Cmotions) en Ceesjan de Vos (Ternair) uit hoe je op een praktische manier, … Lees verder
ChatGPT3 de wonder taal-rekenmachine voor Customer Service
⚠️ Let op: Deze post is van begin dit jaar. Inmiddels hebben we een update geplaatst. Een goed begrip van de klantvraag is het vertrekpunt voor effectieve dienstverlening, ongeacht of die nu door mensen of door geautomatiseerde systemen wordt … Lees verder
De data en digital skills die elke marketeer nodig heeft
Inmiddels is het bekend dat de klantreis digitaliseert. Dit heeft gevolgen voor de kennis en skills die nu nodig zijn binnen marketing en digital. Moet je kunnen programmeren? Nee, maar tijdens deze online sessie van Beeckestijn Business School met … Lees verder
Wat is de Voice of the Customer en hoe zet je hem in?
De Voice of the Customer geeft je organisatie een duidelijk beeld van wat klanten willen en nodig hebben van je producten of diensten. Zonder inzicht in de feedback van klanten, vaar je blind en kun je misschien niet leveren wat zij echt verlangen. … Lees verder
Zo haal je het maximale uit digitaal klantcontact
Digitaal klantcontact is de laatste jaren aan een enorme opmars bezig. Steeds meer interacties vinden online plaats. Bijvoorbeeld via apps, websites, sociale media, e-mail en chat. Dat is ook niet zo vreemd: tijdens de coronapandemie was face-to-face … Lees verder
internationale telefonische bereikbaarheid voor grote fashion retailer
Een van de grootste fashion retailers ter wereld is al ruim 15 jaar klant van Sound of Data. Wat ooit begon met het beheren van de telefonische bereikbaarheid voor de Nederlandse klantenservice, is inmiddels uitgegroeid tot een samenwerking voor de … Lees verder
Onderscheid jezelf met een sterk employer brand
Er is een groot personeelstekort in veel verschillende sectoren. Juist in deze tijd heeft het hebben van een sterk employer brand veel voordelen. Mensen zullen sneller voor jou als werkgever kiezen, ze zijn productiever en hebben een lager verzuim. … Lees verder