Klanten zijn veeleisend en het is cruciaal dat klantvragen, via welk kanaal dan ook, snel bij de juiste medewerker terecht komen die direct het correcte antwoord kan geven. Medewerkers moeten dan wel kunnen werken met systemen die hen optimaal ondersteunen. De ontwikkelingen in klantcontact gaan de laatste jaren sneller dan ooit. Wat betekent dit voor de verhouding mens/technologie in klantcontact?
De technologieagenda van customer service wordt steeds meer bepaald door het gedrag van consumenten. Een paar jaar geleden was Twitter nog sterk in opkomst en bogen organisaties zich over webcare; inmiddels lijkt het er op dat bedrijven naast Twitter ook met WhatsApp en Facebook Messenger aan de slag moeten. De volgende innovatieronde staat al voor de deur: het Internet of Things. Over deze transformatie organiseren Content Guru en KPN op 11 oktober een kennisevent onder de titel “Transitie naar de Cloud: Techniek, mensen en ontwikkelingen”. Als voorproefje sprak Klantcontact.nl alvast met twee keynotes: Olympia Uitzendbureau en TNS-NIPO.
Het ‘Kennisevent Transitie naar de Cloud: Techniek, mensen en ontwikkelingen’ vindt plaats op 11 oktober in Maarssen. Op dit event wordt ingegaan op de impact van technologieontwikkelingen zoals IoT en de Cloud bij verschillende organisaties. Er zijn sprekers van o.a. TNS-NIPO, Olympia Uitzendbureau, Planmen, KSF, Content Guru, KPN IoT en Zorginstituut Nederland.