Trots! OBI4wan integreert de Gnip Engagement API waarmee organisaties inzicht krijgen in het werkelijke bereik en engagement van hun tweets.Gnip, Twitter’s enterprise API platform provider, lanceerde onlangs de nieuwe 'data insights' oplossing, … Lees verder
Het gesprek op social media in april
April doet wat hij wil. Zo ook op social media. We spraken in april over uiteenlopende onderwerpen zoals grappen op 1 april en Koningsdag, maar ook over serieuze onderwerpen als het referendum van GeenPeil en de dood van legende Prince. Ik deed een … Lees verder
Koningsdag ook op social media een groot feest
Muziek, straatfeesten, vrijmarkten, kermissen en oranje tompoucen… Koningsdag is weer voorbij. Ook online werd dit jaar uiteraard veel over Koningsdag gesproken. Hoe veel werd er gedeeld en waar ging het gesprek over? Dat hebben we voor je uitgezocht … Lees verder
6 best practices over optimale klantbeleving
Op 20 en 21 april vond de jaarlijkse Multichannel Conference plaats in De Fabrique in Utrecht. Op 20 april verzorgde OBI4wan in samenwerking met InSocial en Content Guru 6 inspirerende sessies met betrekking tot optimale klantbeleving. In dit blog … Lees verder
4 Tips uit de praktijk voor je social media beleid
Welke afspraken maken betrokken afdelingen als het om online communicatie met klanten gaat? Ik vroeg aan BCC, D-reizen, Alfa-college,KWF Kankerbestrijding, 9292 en Nova College naar de inhoud van hun social media beleid en heb daar waardevolle tips … Lees verder
Optimale klanttevredenheid: begrijp je klant
Het begrijpen van de klant is de sleutel naar goede service. Webcareteams krijgen dagelijks met veel verschillende persoonlijkheden te maken. Vaak hanteren deze teams een standaard aanpak om te reageren op bepaalde type berichten, zoals een klacht, … Lees verder
Topnotering OBI4wan in Emerce100!
De 2016 editie van Emerce100 verwelkomde dit jaar een nieuwe deelnemer in de categorie 'Social Software'... Met trots kunnen we melden dat OBI4wan een topnotering heeft ontvangen! Hiermee mogen we ons tot de beste e-business bedrijven van 2016 … Lees verder
Grappen en social media: do’s en don’ts
We grappen wat af via sociale media. Websites als De Beste Social Media en de Facebookpagina Dit Is Waarom Mensen Op Twitter Zitten zijn populair geworden door de grappen die we via sociale media maken. Maar de scheidingslijn tussen grappig en … Lees verder
De zakelijke inzet van Instagram: de kansen en uitdagingen
Instagram telt tegenwoordig 2,1 miljoen Nederlandse gebruikers, waarvan 992.000 gebruikers dagelijks op het platform te vinden zijn. Sinds het begin van het jaar hebben we al ruim 4 miljoen foto’s en video’s geplaatst en reageerden we bijna 17 … Lees verder
De kansen en mogelijkheden van proactieve webcare
Webcare in Nederland is anno 2016 een volwaardig communicatiemiddel om met klanten te communiceren. Klanten verwachten dat zij snel en goed geholpen worden via de social media kanalen waar zij zélf actief op zijn. Maar zij praten ook buiten je … Lees verder