Klanttevredenheidsonderzoek via de Klantcontact Monitor is vanaf heden mogelijk via OBI4wan. De KCM is in de laatste softwarerelease van OBI4wan toegevoegd als aanbieder van klanttevredenheidsonderzoek. Zo meet je eenvoudig en geautomatiseerd de … Lees verder
Webcare anno 2016: meer focus op service level, multichannel en WhatsApp
De jaarwisseling ligt alweer een tijdje achter ons. Webcare managers hebben 2015 geanalyseerd en doelen zijn opnieuw vastgesteld of bijgewerkt. Wat zijn de uitdagingen op het gebied van excellente webcare? Via dit blog delen webcare experts van … Lees verder
De voorspellende kracht van online data
Een voorspelling doen van het belverkeer om de bezetting van je klantcontactcentrum te optimaliseren, gebeurt al jaren. Maar ook op basis van online data kunnen voorspellingen worden gedaan, bijvoorbeeld om de benodigde bezetting van het webcareteam … Lees verder
Het belang van goede webcare rapportages
Dé social media manager werkt continu met statistieken. Hoe staan we ervoor op de sociale kanalen? De rapportage gaat vervolgens naar de stakeholders in de organisatie. Maar welke informatie rapporteer je eigenlijk zonder te verdwijnen in de mailbox … Lees verder
Verbeter de kwaliteit van webcare: meet het service level
In een ideale wereld worden mentions van Twitter en comments van Facebook realtime beantwoord. Door een koppeling met het CRM-systeem heb je direct inzicht in klantgegevens en krijgt elke vraag of klacht een adequaat, snel en oplossingsgericht … Lees verder
Verzamel klantfeedback via social media voor één integraal klantbeeld
Kortgeleden zijn we de samenwerking aangegaan met Expoints, specialist op het gebied van (klant)feedback. Hierdoor is het mogelijk om geautomatiseerd feedback uit te vragen na klantcontact via social media. Door de feedback te analyseren verkrijg je … Lees verder
360 graden klantbeeld met Social CRM
Inzicht in de ervaringen van klanten met jouw organisatie, merk of product is een must wanneer je de klantbetrokkenheid wilt verhogen. Juiste en relevante informatie is cruciaal om excellente online klantenservice te bieden. Social CRM is de … Lees verder
Webcare steeds vaker actief in de avonduren
Eerder onderzochten we de status van Twitter webcare in Nederland. Uit dat onderzoek bleek dat de top 10 grootste webcare-accounts gemiddeld 340 contactmomenten per dag heeft. Ons meest recente onderzoek naar het Twittergedrag van de Top 150 … Lees verder
KWF Kankerbestrijding: persoonlijke webcare en 250+ lokale accounts
Twee vaste medewerkers en een team van vrijwilligers pakken webcare bij KWF Kankerbestrijding met beide handen aan. Marloes van Deventer, social media manager bij KWF, deelt haar inzichten over de aanpak van social media in dit blog. Hoe draag je … Lees verder
Wereldwijde monitoring en webcare met OBI4wan
Sinds de oprichting in 2011 heeft OBI4wan een duidelijk doel voor ogen gehad: het bieden van één tool voor beheer van al je digitale kanalen. Vanaf heden is weer een grote stap gezet in het realiseren van dat doel. OBI4wan breidt media monitoring en … Lees verder