Online luisteren is meer dan een zoekopdrachtje en berichtjes binnenhalen. Mits effectief ingezet biedt het een stevig fundament voor de social media strategie. In deze post leg ik je uit hoe je door toepassing van de 5W-methode … Lees verder
Zes tips voor de inzet van zakelijke online video
Video is aan een enorme opmars bezig. Volgens onderzoek neemt video in 2020 zo’n 82 procent van het totale internetverkeer in. We verwerken visuele content ook nog eens 60 duizend keer sneller dan tekst én het zorgt voor meer interactie. Reden genoeg … Lees verder
Main Capital neemt substantieel belang in OBI4wan en OBILytics
Main Capital heeft een substantieel belang verworven in de snelgroeiende softwarebedrijven OBI4wan en OBILytics. OBI4wan levert SaaS oplossingen op het gebied van social media monitoring en webcare, terwijl OBILytics bedrijven helpt om met social … Lees verder
Optimale klantbeleving bij AFAS door inzet van proactieve service
AFAS heeft klantbeleving hoog in het vaandel staan en wil zo veel mogelijk kansen benutten om de klant niet alleen antwoord te geven, maar ook om meerwaarde te bieden. Door meer te doen dan verwacht wordt, creëer je een fan. Wat doen Customer Care en … Lees verder
Een toast op het dalende aantal spelfouten op Twitter!
Taalfouten zijn snel gemaakt. Vrijwel iedereen maakt er wel eens één. Het is dus logisch dat er op Twitter ook hier en daar een taalfoutje voorbij komt. Bij OBI4wan doen we regelmatig onderzoek naar de taalfouten van twitterend Nederland. Wat blijkt? … Lees verder
Ruim 327.000 social media berichten in aanloop naar #EURO2016
Ondanks het ontbreken van het Nederlands elftal tijdens het EK 2016 maken social media gebruikers zich op voor een maand vol voetbal. Met de social media monitoringtool van OBI4wan werden 327.000 berichten over het EK, de teams en spelers … Lees verder
Delighting the customer: Technologie als vliegwiel, omzet als resultaat
Wave International is in de afgelopen 2 jaar getransformeerd van traditioneel kappersbedrijf naar een klantgerichte franchiseketen met groei. Tijdens de Multichannel Conference 2016 waren wij, samen met onze partners InSocial en Content Guru, host … Lees verder
Het Eredivisie seizoen 2015/2016 op social media
Elk weekend is voetballiefhebbend Nederland weer druk aan het posten op social media. Op Twitter, Facebook en Instagram deelt men graag zijn of haar mening over de prachtige goals, mooie acties en grove tackles. Niet alleen fans, maar ook de 18 … Lees verder
De toepassing en toekomst van social messaging
Ruim 40 experts van de KSF expertgroep Social Service kwamen op 17 mei samen in het hoofdkantoor van Huawei om van de sprekers en elkaar te leren over de toepassing en toekomst van social messaging. Hoe ontwikkelen messagingplatformen zoals WhatsApp … Lees verder
Hoe de Social Hub van NLE het klantcontact verandert
Voordat de Social Hub van de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) werd opgericht, werd online al op vragen en klachten gereageerd. Dit gebeurde destijds voornamelijk reactief. NLE zag in dat er veel meer mogelijk was en richtte in juli 2015 de … Lees verder