Merken worden voortdurend geconfronteerd met uitdagingen, vooral in de huidige tijd van overvolle markten. Hoe kun je opvallen te midden van deze overvloed? Hoe ga je om met de snelle opkomst van trends en ontwikkelingen? En hoe behoud je een consistente merkidentiteit terwijl je via verschillende kanalen communiceert?
Een sterk merk is in staat om zich aan te passen en toch herkenbaar te blijven. Dat vergt karakter. Maar hoe creëer je zo’n karaktervol merk?
Tijdens deze clinic van Beeckestijn Business School neemt Michel je mee in de wereld van archetypische positionering. Hier leer je hoe jouw merk de beste versie van zichzelf kan worden. Zo onderscheid je jezelf van concurrenten, claim je een relevante positie en vertel je een krachtig verhaal aan al je belanghebbenden, zowel intern als extern.
Dit komt aan bod
- Merkcreatie in een uitdagend tijdperk
- Het meetbare succes van merkgedreven bedrijven
- Strategieën voor marktpositionering en het vormen van merkidentiteit
- De kracht van archetypen in merkopbouw
- Het proces van het omzetten van merkidentiteit naar een verhalende vorm
Over de spreker
Michel Jansen is partner bij Morgenwereld. Hij adviseert sinds 1999 organisaties en C-level over hun business- en merkstrategie. Op die manier helpt hij organisaties de beste versie van zichzelf te worden en op succesvolle wijze hun marktpositie te versterken. Naast zijn werk als adviseur is hij auteur van meerdere publicaties (boeken, artikelen en blogs) over het merkenvakgebied en treedt hij regelmatig op als (gast)docent op universiteiten, in merkleergangen en in-company trainingen.
Gratis aanmelden
- De sessie van Beeckestijn Business School vindt plaats op woensdag 5 juni en duurt van 09:30 tot 11:00 uur
- De sessie is online te volgen. Voorafgaand ontvang je een e-mail met inloggegevens