Werkt uw organisatie inmiddels al met software uit de cloud? Ook het Contact Center wordt steeds vaker vanuit de cloud geleverd. Dat brengt een hoop voordelen en positieve veranderingen met zich mee. Welke dat exact zijn? Speciaal voor u hebben wij daar een overzicht van gemaakt! Lees snel verder!
Overstappen naar de cloud
Steeds vaker stappen Nederlandse organisaties over op software uit de cloud. Maar wat zijn nu precies de voordelen van een Contact Center in de cloud? Een communicatie systeem uit de cloud biedt meerdere voordelen ten opzichte van een on-premise systeem. Onderstaand vindt u 4 duidelijke voordelen van een cloud contact center.
Voordelen van een cloudomgeving
Contact centers hebben te maken met pieken en dalen in het verkeersaanbod. Bijvoorbeeld als gevolg van seizoensinvloeden of verstoringen. Het is essentieel om over een flexibele contact center oplossing te beschikken zodat de capaciteit afgestemd kan worden op de vraag.
Cloud dienstverlening is enorm flexibel en schaalbaar. U hoeft niet nu al in te schatten welke functionaliteit er over 5 jaar nodig is, maar voegt eenvoudig nieuwe functionaliteit toe zodra uw contact center hier om vraagt.
U betaalt alleen voor de functionaliteiten die gebruikt worden en u betaalt maandelijks in plaats van dat er een enorme investering gedaan moet worden.
Doordat u het contact center als een dienst afneemt, bent u niet meer afhankelijk van uw ICT-afdeling. U houdt zelf de controle over de belangrijke instellingen van uw omgeving (functioneel beheer).
Whitepaper
In het whitepaper: “De voordelen van een Cloud Contact Center” gaan we dieper in op de voordelen die hierboven genoemd zijn, zodat u precies weet waar u het over heeft als u een communicatie systeem in de cloud aan ICT voorlegt als de nieuwe oplossing voor uw contact center.