Fleurop is al 95 jaar gespecialiseerd in het verzenden van bloemen, nationaal en internationaal. Wereldwijd zijn rond de 40.000 bloemisten aangesloten. Klanten verwachten van deze bloemengigant ‘always on’-dienstverlening in het bestelproces. Hoewel bloemen voornamelijk online besteld worden, is optimale telefonische bereikbaarheid voor klanten en bloemisten met Fleurop een must.
Van on premise naar cloud
De organisatie liep tegen de beperkingen van haar bestaande on premise contactcenteroplossing aan, die bovendien te weinig managementinformatie kon leveren. Hierdoor werd het lastig de dienstverlening aan klanten af te stemmen op de online vraag. Het management wilde een schaalbare, flexibele en meer uitgebreide klantcontactoplossing. Het bedrijf koos voor de multichannel klantcontactoplossing van storm. Hierdoor waren geen nieuwe investeringen in eigen hardware nodig.
Eenvoudig opschalen tijdens piekmomenten
Fleurop had tijdens piekperioden te maken met verminderde bereikbaarheid voor klanten; ook bloemisten moesten in dezelfde rij aanschuiven. Daarnaast waren contactcentermedewerkers alleen beschikbaar tijdens kantooruren, terwijl de orders 24×7 binnenkomen.
Het storm Cloud Contact Center richt zich specifiek op behoefte en capaciteit en maakt efficiënt routeren voor ieder contactcenter eenvoudig. Fleurop kon hiermee dus eenvoudig het aantal klantenservicemedewerkers opschalen.
Efficiënte routering en optimale bereikbaarheid
Sinds de implementatie worden klanten en bloemisten nu automatisch herkend en gerouteerd als gevolg van integratie met de eigen systemen. Ook kan voorrang worden gegeven aan klanten die bellen over een reeds gedane bestelling. Uniek in de nieuwe situatie is dat contactcentermedewerkers vanaf ieder tijdstip en plaats (ook thuis) kunnen inloggen om bij te springen, zodat de 24-uurs strategie van het bedrijf optimaal gerealiseerd wordt. Met storm kan de onderneming flexibel inspelen op de behoeften van klanten, die van minuut tot minuut veranderen.
Uw klantcontact verbeteren?
Als u wilt weten hoe u met behulp van storm uw klantcommunicatie wilt verbeteren, bel dan met 088-5769289, stuur een e-mail naar storm@contentguru.nl of kijk op www.stormklantcontact.com.