Als net afgestudeerd bedrijfskundige ging Bernhard Minnen (Oprichter van DIRECT Klantcontact) aan de slag bij de afdeling fusies & overnames van KPMG. Na amper drie maanden hield hij het er voor gezien en begon hij bij het vastgoedbedrijf van zijn vader. Ook daar liep het al snel mis. Bernhard wist toen al zeker dat zijn tweede baan tevens zijn laatste zou zijn. “Ik bleek duidelijk niet voor een vast dienstverband in de wieg gelegd te zijn.”
Met twee mislukkingen als ‘loonslaaf’ op zijn conto, ging hij dan ook naarstig op zoek naar mogelijkheden om zich als zelfstandig ondernemer te vestigen en wél succesvol te zijn. Dat zijn eerste onderneming een telefonische doorschakeldienst werd, was min of meer een toevallige samenloop van omstandigheden. Bernhard woonde in Arnhem samen met zijn latere echtgenote Els. Ze studeerde nog en verdiende bij door thuis de telefoon van een schoonmaakbedrijf aan te nemen. “Als we dat voor meer bedrijven gaan doen, dan zou daar wel eens business in kunnen zitten”, hield hij haar voor. Niet veel later was DIRECT Teleservice een feit….
“In het DNA is in de loop der jaren weinig veranderd; we zijn er nog steeds om alles voor onze klanten voor de volle honderd procent te regelen.”
Benieuwd naar het hele verhaal van DIRECT Klantcontact? Lees het dan hier.