Kwaliteit, bereikbaarheid en toegankelijkheid zijn zeer belangrijk voor stichting SHDH. Het is belangrijk dat cliënten altijd te woord worden gestaan. Mocht één van de medewerkers in gesprek zijn of niet opnemen binnen een x-aantal seconden, dan wordt de cliënt direct doorverbonden naar een back-up (medewerker en/of arts). De cliënt hoeft dus nooit lang te wachten. De storm Roostermodule van KPN en Content Guru voorziet in deze behoeften. Jaap van Wijland, Senior ICT-medewerker van SHDH, vertelt over zijn ervaringen met deze oplossing en de samenwerking met KPN en haar partner Content Guru.
Stichting SHDH is actief in de ouderenzorg. Men kan bij SHDH terecht voor vragen over een passende woonomgeving of dagbesteding, thuiszorg zoals hulp bij het huishouden en verpleging. Of voor behandeling en begeleiding door bijvoorbeeld een specialist ouderengeneeskunde. Sommige cliënten wonen kortere of langere tijd in een locatie van SHDH, het liefst in hun eigen buurt. SHDH verleent zorg en diensten in Haarlem en omgeving, en doen dat in en vanuit verschillende locaties.
De specialisten ouderengeneeskunde, onderdeel van de dienst Behandeling en Begeleiding, moeten 7 x 24 uur bereikbaar zijn voor spoedeisende zaken. Het secretariaat maakt hiervoor een rooster en verspreidt dit onder de verpleegkundigen op de locaties. Door het maken van wijzigingen, kwam het regelmatig voor dat de verkeerde medewerker gebeld werd. Geen wenselijke situatie bij de veelal binnenkomende urgente vragen. Een optimale en goede bereikbaarheid van de medewerkers van SHDH was dan ook noodzakelijk.
“Indien we in de toekomst meer communicatie-oplossingen nodig hebben, biedt het storm-platform deze mogelijkheden om af te nemen wat we nodig hebben.”
SHDH zocht een oplossing waarbij één telefoonnummer (088-nummer) bekend is voor de bereikbaarheidsdienst van de specialisten ouderengeneeskunde. Cliënten bellen via het 088-nummer naar SHDH en worden met behulp van de roostermodule van storm automatisch doorgeschakeld naar de dienstdoende medewerker en/of arts. Buiten openingstijden wordt de cliënt direct doorverbonden met de centrale post aan de hand van een rooster. Hierdoor gaan er geen calls meer verloren en wordt de dienstdoende medewerker te allen tijde bereikt waardoor dienstverlening snel ingezet kan worden.
Wil je meer weten over deze klantcase? storm klantcase stichting SHDH final.