Deze maand vieren we met onze collega Dennis Boer zijn lustrum: 5 jaar bij VANAD Group! Als business improvement manager zet hij zich met hart en ziel in om het “steeds een beetje beter te doen” voor onze opdrachtgevers en vooral voor hun eindklanten, maar ook voor onze eigen organisatie. Het allerleukste aan zijn rol vindt hij met weinig kaders werken: “Geen afgekaderde opdracht, maar een organisatie die zegt: Kun je me helpen?! Ik daag de klant uit om na te denken wat hij nu écht wil om vervolgens samen de prioriteiten te bepalen.” We blikken terug met Dennis op de afgelopen 5 jaar!
- Hoe kijk je terug op de afgelopen 5 jaar?
“Met een grote glimlach! Ik had niet verwacht dat ik in die 5 jaar tijd zoveel verschillende leuke en mooie dingen zou mogen doen. Van VANAD Experience Talent Day tot aan Project Management as a Service bij T-Mobile. Nu houd ik me onder andere bezig met de VANAD foundation en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dit geeft me veel voldoening. Als ik terugkijk op de afgelopen 5 jaar, heb ik echt wel veel dingen gedaan.”
- Waar ben je het meest trots op in jouw werk?
“Persoonlijk ben ik het meest trots dat ik me breed heb kunnen ontwikkelen en dat ik gedurfd heb om keuzes te maken. Een voorbeeld? Zo heb ik eens een functie van VP ‘teruggegeven’, omdat ik liever met mijn voeten in de klei sta, om het zo maar te zeggen. Voor het bedrijf ben ik het meest trots op de enorme groei die we hebben gemaakt en dat ik daar deel van uit mag maken.”
- Wat is het belangrijkste advies dat jij organisaties meegeeft?
“Veel organisaties willen de beste klantenservice, maar dat is een ruim begrip. Wat betekent dat? Als je het snelst reageert op een telefoontje of Facebook-bericht? Of als je klanten het meest tevreden zijn over jou binnen jouw branche? Door vragen te stellen, wordt duidelijk wat een organisatie écht wil. ‘En wat wil de klant?’ is het belangrijkste dat ik organisaties meegeef. Ik vind dat klantenservice-organisaties dat vaak uit het oog verliezen. Ik probeer ze bewuster te maken van de wensen van hun eindklant.”
- Wat hoop je voor de komende 5 jaar?
“Voor VANAD hoop ik dat we ons blijven onderscheiden, omdat we wezenlijk anders zijn en echt het verschil maken. Ik wil ons eigenlijk ook niet met andere facilitaire contactcenters vergelijken. Waar het om gaat, is dat we onze boodschap blijven overbrengen, omdat we echt anders zijn. Waar dat ‘m in zit? Omdat wij met onze opdrachtgevers willen veranderen en niet veranderen, omdat onze opdrachtgevers dat willen. Voor de komende 5 jaar hoop ik voor mezelf genoeg ruimte om mijn energie, creativiteit en ideeën kwijt te kunnen.”
- Wat is het mooiste compliment dat je hebt gekregen?
“Wat zit je haar leuk! Maar dat is iets langer geleden 🙂 Dat een opdrachtgever bij Blokker oprecht blij was dat ik als Business Improvement Manager bij hem aan de slag ging. Hij zei: “Ik ben blij dat jij er bent.”
En wat wil jouw klant echt?
Heb jij een doel met je klantenservice-organisatie voor ogen, maar weet je niet waar je moet beginnen? Of hoe je verder moet? Neem contact op met Dennis via 06-2410 0855 of dennis.boer@vanadgroup.com, dan vraagt hij eens goed door, zodat jij geholpen bent!