Het Nationaal Ouderenfonds heeft in de afgelopen maanden, in samenwerking met KPN en haar partner Content Guru, een tijdelijk project uitgevoerd om ouderen uit een sociaal isolement te halen. Speciaal voor dit project, Zilverlijn genaamd, was een touringcar met afgezonderde werkplekken ingericht waar 756 KPN-vrijwilligers en 300 vrijwilligers van het Nationaal Ouderenfonds bijna 6.000 gesprekken met deze ouderen hebben gevoerd.
Om het bellen voor de verschillende vrijwilligers eenvoudig te maken en gesprekken vertrouwelijk te kunnen voeren, heeft het Nationaal Ouderenfonds gebruik gemaakt van storm Cloud Contact Center. Door de cloud-oplossing van storm kon men direct starten zodra de bus, op welke locatie dan ook, geparkeerd stond. Het project met de Zilverlijn-bus duurde tot 1 november 2015. Het Nationaal Ouderenfonds is zeer tevreden met de uitkomst en er worden al plannen gemaakt om de bus het komende jaar opnieuw in te gaan zetten.
Willem Schortinghuis, projectmanager Nationaal Ouderenfonds: “Dankzij storm Cloud Contact Center waren we schaalbaar en konden we op een efficiënte wijze een decentraal outbound callplatform inzetten. Dit leidde uiteindelijk tot positieve reacties van zowel vrijwilligers als ouderen.”
Vrijwilliger: “Wat een ontzettend mooi initiatief is de Zilverlijn! Ik vond het echt bijzonder om met de ouderen te praten en te luisteren naar wat zij te vertellen hadden, zowel positief als negatief.”
Dochter oudere: “Afgelopen woensdag is mijn oma gebeld voor Zilverlijn, ze vond het heel erg leuk. Ze zei dat ze een heel leuk gesprek heeft gehad en dat ze zich er prettig door voelde.”