Zodra het extreme winterweer zich aandient, is het topdrukte bij veel klantenservice afdelingen. Zware sneeuwval, bevroren wegen en temperaturen ver onder nul zorgen nogal eens voor problemen. Hoe zorg je dat jouw klantenservice er niet aan onderdoor gaat?
Reis, transport en gerelateerde branches
In de reis- en transportbranche is topdrukte door extreme weersomstandigheden niet ongewoon. Annuleringen, ongelukken en vertragingen leiden tot allerlei problemen. De klantenservice wordt dan druk gebeld voor hulp en advies. Dat is ook waar de afdeling voor bedoeld is. Maar het weer kun je niet altijd goed voorspellen en de bijbehorende drukte bij de klantenservice ook niet. Dit zorgt voor veel stress op de afdeling, maar ook bij de klanten die je zo graag van dienst wil zijn.
Hoe aan te pakken
Hoe overleef je deze pieken? Heb je de juiste infrastructuur, voldoende systeemcapaciteit en licenties om op te schalen? Zo ja, neem je dan meer mensen aan of schakel je een externe partij in? En neemt dit de stress dan weg of blijf je door ploeteren in de hoop dat het snel verbetert?
Welke oplossing je ook bedenkt, als die niet tot een lagere werkdruk leidt, zullen je medewerkers en klanten de druk blijven voelen. En sterker nog: jouw bedrijf of merk kan hierdoor reputatieschade oplopen. Vooral als je klanten door de drukte niet te woord kan staan.
Het totale plaatje zien
Je weet dat er bellers in de wacht staan. Maar zie je ook wat zich achter de schermen afspeelt? Weet je hoeveel klanten boos ophangen door de lange wachttijden of hoeveel klanten de wachtrij niet eens bereikten omdat zij een ingesprektoon hoorden? In beide gevallen is de kans groot dat de klant het opnieuw probeert waardoor de drukte op de lijnen blijft toenemen. Dit zorgt voor frustratie en minder vertrouwen in je bedrijf of merk. Op zulke momenten is het fijn als je met de juiste tools inzicht hebt in het totale plaatje.
Verdeel de werkdruk
Hoe pak je dit aan? Bij Sound of Data hebben we een compleet ‘cloud-based’ pakket met makkelijk te implementeren oplossingen die de werklast verdelen, de druk verlichten en waardoor jouw klanten op een prettigere manier geholpen worden.
Deze stress-verlichtende en reputatie-sparende voordelen zijn standaard voor iedereen die gebruik maakt van onze intelligente routeringsoplossingen. Onze piekoplossing start automatisch als de nood hoog is. Dus bij een volgende extreme weersomstandigheid of andere onvoorziene situatie ben je gedekt. En heb je in de online portal helder inzicht in het totale plaatje.
Klaar voor topdrukte
Bij Sound of Data dragen we graag bij aan blije klanten met tevreden medewerkers door ervoor te zorgen dat de klantenservice de topdrukte aan kan. Welke contact center software je ook gebruikt of waar je ter wereld je gevestigd bent; wij bieden de capaciteit en technologie om pieken op te vangen. Op ieder tijdstip. Zonder verandering in de manier van werken, extra investeringen of toename van de kosten. Veel van onze klanten zijn zelfs goedkoper uit dan voorheen.
Dus als extreem weer, stakingen, storingen, natuurrampen of andere calamiteiten regelmatig voor topdrukte zorgen in je contactcenter en je dat makkelijker wil kunnen managen, neem dan contact met ons. Samen bespreken we welke oplossingen het meest geschikt zijn voor jouw klantenservice om nieuwe problemen in de toekomst te voorkomen. Zodat je ongeruste klanten kan helpen, in plaats van alleen hun frustratie voelen.