Het Nederlandse zorgstelsel staat al geruime tijd bovenaan de jaarlijkse Euro Health Consumer Index (EHCI). Het stelsel biedt Nederlanders toegang tot basisgezondheidszorg, gefinancierd door verzekeraars. Zorginstituut Nederland heeft een belangrijke positie in dit systeem. Samen met een aantal andere overheidsorganisaties zorgt het Zorginstituut ervoor dat de gezondheidszorg in Nederland goed, beschikbaar en betaalbaar is en blijft. Het Zorginstituut adviseert onder meer over het basispakket aan zorg, waarin kwaliteit, toegankelijkheid en betaalbaarheid in balans zijn en waarvoor maatschappelijk draagvlak bestaat, maar voert ook regelingen uit voor verschillende groepen, zoals verzekerden in het buitenland. Daarnaast bevordert het Zorginstituut de kwaliteit van de zorg en stimuleert het de toegankelijkheid van begrijpelijke en betrouwbare informatie over de kwaliteit van geleverde zorg.
Een optimale bereikbaarheid en goede dienstverlening zijn voor het Zorginstituut cruciaal. Bij de vernieuwing van de contactcenteromgeving had het Zorginstituut een duidelijk verlanglijstje: functionaliteit zoals integratie met mobiel, een flexibele omgeving, de mogelijkheid tot thuiswerken voor medewerkers en integratie met receptioniste-functionaliteiten. Ter vervanging van de oude telefooncentrale is de storm Cloud Contact Center oplossing opgeleverd. Dankzij de nieuwe oplossing heeft Zorginstituut Nederland een sterk verbeterde telefonische bereikbaarheid en zijn er kosten bespaard ten opzichte van de huidige telefonieomgeving. Door de mogelijkheid om sneller in te grijpen bij calamiteiten, gaan er nu tevens geen gesprekken meer verloren.
Wilt u ook de bereikbaarheid van uw organisatie verbeteren? Kom eens langs voor een live demo.