Er is niets mooiers dan nieuwe ICT-oplossingen ontwikkelen die de corebusiness van uw organisatie ondersteunen. Zo kunt u de organisatie helpen zich te onderscheiden van de massa. Echter gebeurt dit vaak te weinig en worden er veelal brandjes geblust op de ICT-afdeling.
Wij weten dat het beheren van on-premise communicatiesystemen veel tijd kost. De wijzigingen zijn standaard, bieden weinig uitdaging voor uw medewerkers en u kunt er ook niet echt mee scoren binnen uw organisatie. Het zijn ‘moetjes’.
Problemen met een on-premise communicatiesysteem
Telefonie -en contact center centrales gaan vaak al lang mee en hebben vele op maat gemaakte wijzigingen ondervonden. Nu zit u met een vrijwel onbeheersbare legacy-omgeving. U bent hierdoor afhankelijk van één of enkele ICT medewerkers welke beschikken over de kennis van uw communicatieomgeving. Uw huidige communicatieomgeving heeft steeds vaker last van incidenten en er moeten continu moves adds & changes worden doorgevoerd. Bovendien moet er na elke wijziging een uitgebreide en kostbare acceptatietest worden uitgevoerd.
Kan het ook anders?
U bent als ICT manager verantwoordelijk voor de bereikbaarheid van de organisatie. Wanneer er zich een probleem voordoet en uw organisatie is minder goed bereikbaar betekent dit alarmfase 1. Uw servicedesk wordt overspoeld met incidentmeldingen en de directie zit er bovenop. Dit moet met de hoogste urgentie opgepakt worden. Alle andere projecten moeten tijdelijk worden stilgelegd tot het probleem is opgelost.. (lees verder)