De eerste maatregelen ter voorkoming van de verspreiding van COVID-19 zijn inmiddels al weer meer dan 10 weken geleden afgekondigd. Inmiddels zijn we al ruim 8 weken volop thuis aan het werk en lijkt de rust terug te keren. Waar in de eerste weken veel bedrijven op zoek waren naar manieren om hun bereikbaarheid en interne communicatie bij thuiswerken vorm te geven, hebben de meeste bedrijven inmiddels hun draai gevonden en wordt er volop gekeken naar hoe bedrijven verder kunnen, bijvoorbeeld door multi-channel dienstverlening.
De meeste bedrijven realiseren zich nu dat de 1.5 meter samenleving voorlopig het nieuwe normaal wordt. Niemand weet hoelang dit gaat duren en dus is het zaak om verder te gaan kijken. Heel voorzichtig krijgen de plannen om meer medewerkers weer op kantoor te laten werken vorm. Ook bij ons.
Goed bereikbaar
Al zijn bedrijven, ook bij thuiswerkende medewerkers, met Steam-connect gewoon goed bereikbaar, voor de binding van mensen is het belangrijk ze ook regelmatig op kantoor te begroeten. Wel moet er natuurlijk volop rekening worden gehouden met de nieuwe 1.5 meter samenleving.
Minder Face2Face, meer multi-channel
In die 1.5 meter samenleving zijn minder mogelijkheden in straatverkoop, Face2Face- en Door2Door-marketing. Bij Steam-connect merken we dan ook dat bedrijven, die zich o.a. bezighouden met die vormen van klantcontact, zoeken naar andere kanalen. Niet alleen bij deze marketingbureaus maar ook bij klantcontactcentra zien wij deze ontwikkeling. Zij willen zich onderscheiden en voor hun klanten extra waarde toevoegen. Waar voorheen de dienstverlening voornamelijk was gericht op telefonisch en/of persoonlijk klantcontact, zien we nu een sterke stijging het klantcontact via andere kanalen zoals e-mail, social media en chat.
Voor elk bedrijf
Bij sommigen leeft nog steeds de overtuiging dat het onderhouden van klantcontact via alle kanalen is voorbehouden aan grote bedrijven. Toch is niets minder waar. Met Steam-connect is het niet alleen voor grote bureaus of KCC’s, maar zeker ook voor de kleinere partijen, heel goed mogelijk om deze multi-channel dienstverlening aan te bieden. De contacten komen dan niet alleen via telefoon, maar ook via e-mail, chat en social media in Steam-connect, binnen en kunnen in Steam-connect één scherm worden afgehandeld.
Is jouw bureau of kcc ook op zoek naar dienstverlening via andere contactkanalen? Neem dan snel contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Ga naar callcenter-software.com