SRK Rechtsbijstand in Zoetermeer heeft haar verouderde Avaya systemen vervangen door één geïntegreerde cloud communicatieomgeving van Mtel. De oplossing bestaat uit de diensten: Online Contact Center, Online Routing Manager en Online Bedrijfstelefonie.
SRK Rechtsbijstand levert met deskundige juristen en advocaten rechtshulp aan de klanten van zeven verzekeraars en het assurantie-intermediair. SRK Rechtsbijstand telt 320 juristen -waaronder ca. 70 advocaten- die allemaal gespecialiseerd zijn in een specifiek rechtsgebied. Dit vraagt om nauwe samenwerking tussen de juristen en de supportteams die ondersteunende diensten leveren.
Oplossing voor ondersteuning van Het Nieuwe Werken
De juristen van SRK Rechtsbijstand zijn gewend om flexibel te kunnen werken. Zij moeten plaats onafhankelijk kunnen werken en hun bereikbaarheid zelf eenvoudig kunnen inrichten. Online Bedrijfstelefonie van Mtel maakt dit mogelijk door integratie van vaste en mobiele telefonie binnen één gebruikersprofiel. SRK-medewerkers kunnen op ieder willekeurig toestel inloggen of een gesprek voeren via de computer of de mobiele telefoon.
Slimmer en efficiënter klantcontact
Online Contact Center maakt het voor SRK Rechtsbijstand mogelijk om haar klanten beter, slimmer, en efficiënter te bedienen. Met Online Contact Center kan SRK Rechtsbijstand alle klantcontactkanalen op dezelfde wijze afhandelen. Hierdoor is uitgebreide managementinformatie beschikbaar, zodat gestuurd kan worden op verbetering van het klantcontact. De eerstvolgende stap in de samenwerking tussen SRK en Mtel is de standaard integratie met het dossier managementsysteem. Online Contact Center herkent de klant en toont vervolgens de klantkaart waardoor medewerkers direct beschikken over de juiste informatie om klant te woord te staan.
GespreksPartner in klantcontact
De Mtel cloud dienstverlening biedt SRK Rechtsbijstand de gevraagde flexibiliteit, schaalbaarheid en een pay-per use model voor de communicatie omgeving. Met Mtel heeft SRK Rechtsbijstand een partner die proactief meedenkt en adviseert bij het inrichten van de nieuwe oplossingen en een bijdrage levert in het optimaal bedienen van de klanten van SRK Rechtsbijstand.