Het begrijpen van jouw klant is de sleutel naar goede service. Webcare teams krijgen dagelijks met veel verschillende persoonlijkheden te maken, maar hanteren vaak een standaard aanpak om te reageren op bepaalde type berichten. Toch kan het helpen om … Lees verder
Social media monitoring en social listening – wat is het verschil?
Als social media professional heb je waarschijnlijk al gehoord over social media listening en social media monitoring. Vaak worden deze twee termen door elkaar gebruikt en je kunt je afvragen of ze hetzelfde betekenen of dat er een belangrijk … Lees verder
Google’s Business Messages is gelanceerd! De eerste resultaten van HEMA en Kruidvat
In samenwerking met Google zijn wij gestart met een pilot voor Business Messages. OBI4wan is als onderdeel van Google’s partnerprogramma betrokken bij Business Messages, waarmee wij als een van de eersten in staat zijn om met de technologie … Lees verder
Hoe automatisering van klantenservice jouw organisatie verder helpt
Het aantal serviceberichten dat binnenkomt via social media en messaging kanalen is de afgelopen jaren aanzienlijk toegenomen. Zo zag HEMA in 2017 een toename van 60% van het volume ten opzichte van 2016. Inmiddels verwerkt HEMA ongeveer … Lees verder
Dit is hoe je jouw kanaalstrategie zo optimaal mogelijk inzet voor online klantcontact
De wereld verandert snel en nieuwe kanalen voor klantcontact blijven zich ontwikkelen, terwijl de traditionele kanalen nog niet vervagen. Klanten worden zelfverzekerder en veeleisender en technologie en automatisering evolueren snel. Hoe vind je in … Lees verder
Van openbaar naar 1 op 1 contact; de kansen van messaging voor jouw organisatie
Messaging platformen, die 1 op 1 klantcontact mogelijk maken, zijn voortdurend in ontwikkeling. Gedurende het jaar zullen er steevast nieuwe trends naar voren komen, terwijl anderen zullen vervagen. Eén ding is echter zeker: de ervaring van klanten … Lees verder
Community Management 2.0: 8 tips
De ideale social media community manager kent zijn doelgroep van binnen en van buiten en weet welke content en formats goed presteren binnen de online community van het merk. Hij houdt zich bezig met de community op sociale netwerken, in fora en op … Lees verder
Wat is artificial intelligence? Artificial intelligence van A tot I uitgelegd
Wat is artificial intelligence? Is dat een computer? Een robot? Een zelfsturende auto? De toekomst? Hoe definiëren experts artificial intelligence? Vormt kunstmatige intelligentie een bedreiging voor de mensheid of is het juist een mooie aanvulling … Lees verder
Effortless engagement vanuit jouw thuiskantoor: 3 tips
Nog niet zo lang geleden was het voor velen van ons ondenkbaar om een organisatie draaiende te houden als iedereen op afstand zou werken. Maar toen regeringen wereldwijd maatregelen aankondigden om het coronavirus te bestrijden, moesten veel … Lees verder
Crisismanagement: van social shitstorm tot trending topic
Bij het uitbreken van een crisis is het van belang te weten wat er speelt rondom jouw organisatie. Social media zijn hierbij zowel een belangrijke informatiebron om de verspreiding van nieuws in kaart te brengen, alsook een belangrijke bron om … Lees verder