Messaging: één-op-één berichten versturen doen we al een tijdje. Lekker snel via WhatsApp en Facebook, bijvoorbeeld met je moeder, collega of oud-klasgenoot. In mindere mate doen we het ook met organisaties, efficiënt maar wel persoonlijk, en dat … Lees verder
Wat is het verschil tussen live chat en WhatsApp?
Online aankopen doen was nog nooit zo makkelijk. Met een paar klikken op de knop heb je die mooie nieuwe schoenen of die gebruiksvriendelijke stofzuiger gekocht. Ook een verzekering afsluiten of een melding doen van overlast doe je vandaag de dag … Lees verder
3 uitdagende rollen die de customer service duizendpoot van de toekomst moet vervullen
Social media kanalen ontwikkelen zich in rap tempo. Instagram Reels, Twitter Fleets en LinkedIn- en Google stories zijn nog maar enkele functionaliteiten die het afgelopen jaar het licht hebben gezien. Door het rap veranderende medialandschap en de … Lees verder
De kansen en uitdagingen van webcare voor woningcorporaties
Een woningcorporatie vormt een belangrijke stabiele factor voor bewoners. De maatschappij verandert en ook woningcorporaties kunnen niet meer achterblijven. Hoe kunnen zij social media inzetten voor online klantenservice, om ook online een focus … Lees verder
De efficiëntieslag in service waar de e-commerce wereld van kan profiteren
Vorige week bestelde ik iets bij webshop x. Er bleek iets fout te gaan met mijn bestelling. Het pakketje verdween en ik richtte me tot de klantenservice van de desbetreffende webshop. Tot mijn grote verbazing waren de kanalen die daar voor mij … Lees verder
Hoe speel je in op de huidige ontwikkelingen in het webcare landschap?
Talloze organisaties worstelen met een toename van het aantal vragen dat via online kanalen binnenkomt. ‘Waar blijft mijn bestelling?’ is een vraag die vele overwerkte customer service agents dagelijks voorbij zien komen. COVID-19 heeft behoorlijke … Lees verder
Tone of Voice: Succesvol communiceren met jouw klant doe je zo
Velen van ons maken zich schuldig aan eindeloos scrollen op onze Instagram tijdlijn, filmpjes van schattige katten kijken op Facebook, of meedoen aan de nieuwste dance challenges op TikTok. Maar liefst 13,7 miljoen Nederlanders zijn … Lees verder
7 tips om je klant effortless ervaringen te bieden
Blije en trouwe klanten, dat is waar eigenlijk alle organisaties wel voor gaan. Maar klanten worden steeds veeleisender, terwijl het voor organisaties steeds lastiger wordt om onderscheidend te zijn op het gebied van klantenservice en klantbeleving. … Lees verder
Zó tackel je de uitdagingen van WhatsApp als servicekanaal
WhatsApp wordt veelvuldig gebruikt door zowel jong als oud. Het laagdrempelige messaging kanaal wordt steeds meer omarmd als servicekanaal. Organisaties beantwoorden klantvragen en ook inwoners weten gemeenten te vinden via dit populaire kanaal. … Lees verder
Dichterbij de klant: de voordelen van WhatsApp voor klantenservice
WhatsApp is vandaag de dag een van de belangrijkste kanalen voor online klantcontact. Met 2 miljard gebruikers in 180 landen kun je nagenoeg iedereen bereiken met dit populaire communicatiekanaal. OBI4wan heeft de WhatsApp Business API geïntegreerd … Lees verder