Klanten zijn tegenwoordig onafhankelijker dan ooit. Uit onderzoek is gebleken dat ongeveer de helft liever zélf oplossingen zoekt dan contact op te nemen met een servicemedewerker. Het liefst 24/7, dus ook als het contactcenter onbemand is. Door het … Lees verder
Hoe ondersteun je je medewerker in omnichannel klantcontact?
Omnichannel klantcontact, we schreven er al eerder een blog over. Daarin legden we nog eens uit dat ‘omnichannel’ niet alleen betekent dat je meerdere contactkanalen aanbiedt, maar dat je zorgt voor een naadloze integratie tussen de verschillende … Lees verder
De kracht van kennis in het contactcenter (en daarbuiten!)
In een tijd van smartphones en tablets is de verwachting dat informatie altijd gemakkelijk voorhanden is. Toch is dat lang niet altijd het geval voor contactcentermedewerkers. Zij, en andere kenniswerkers, besteden gemiddeld een dag per week aan het … Lees verder
Video killed the radio star… maar brengt klantcontact tot leven!
Het gebruik van video op de werkplek is nog lang geen gemeengoed in contactcenters. Voor werkoverleg tussen collega’s vaak wel, vooral nu veel mensen in ieder geval deels thuiswerken en de behoefte aan visueel contact groter is. Maar voor interacties … Lees verder
With a little help from my… bot!
Hoe beter de technologie, hoe beter je als contactcentermanager in staat bent om je doelstellingen te bereiken. Hoe groter ook de positieve impact op zowel je medewerker als de klant. Kunstmatige intelligentie (AI) speelt hier een steeds grotere rol … Lees verder
Return on eXperience (ROX) beïnvloedt bedrijfsresultaten
Return on eXperience (ROX) draait om de ervaringen die mensen hebben als ze in contact komen met een bedrijf of merk, en over de meetbare impact hiervan op de bedrijfsresultaten. Over de klantervaring, en over de invloed van medewerkers hierop. Hoe … Lees verder
Emotional contagion: de invloed van werknemerstevredenheid op de klantbeleving
Bestaat er zoiets als “emotional contagion”, oftewel emotionele aanstekelijkheid? Wat is de invloed van medewerkerstevredenheid op de klantbeleving? Dat is de vraag die menig contactcentermanager (en CEO!) zich tegenwoordig stelt. Begrijpelijk, … Lees verder
Roosteren voor levensgeluk
Het leven van een contactcenterplanner gaat niet altijd over rozen. Alleen rekening houden met de verwachte werkstromen is al een opgave, zeker naarmate er meer contactkanalen bijkomen, zoals bijvoorbeeld chat, social media en e-mail. Daarnaast heb … Lees verder