Praten met computers. Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar bijna iedereen doet het, vrijwel elke dag. Denk maar eens aan Siri en Alexa, of chat- en voicebots. De techniek die het voor computers mogelijk maakt om ons te begrijpen en te … Lees verder
De (on)voorspelbaarheid van klantgedrag
Bedrijven en organisaties investeren steeds meer in digitale marketing. Op allerlei manieren wordt het gebruikers zo gemakkelijk en aantrekkelijk mogelijk gemaakt om met de organisatie in zee te gaan. Helaas wijst onderzoek uit dat zij nogal eens … Lees verder
The message is L O V E
Steeds meer bedrijven maken gebruik van een berichtenservice (messaging) als aanvullend contactkanaal. Dat is ook een logische stap, omdat consumenten in hun dagelijks leven inmiddels veel meer vertrouwd zijn met communicatie via messaging apps, dan … Lees verder
Digitaal, efficiënt én persoonlijk klantcontact dankzij live videosupport
Klanten worden steeds veeleisender. Dat is niets nieuws natuurlijk, maar toch doen bedrijven en organisaties steeds meer moeite om de klantloyaliteit te vergroten. Ze gaan een stap verder dan het simpelweg tevreden houden van hun klanten. Want … Lees verder
De do’s en don’ts van gamification in het contactcenter
Gamification, oftewel de inzet van gametechnologie in de dagelijkse bedrijfsvoering, wordt ook steeds vaker ingezet in contactcenters. Het doel is meestal om de betrokkenheid onder medewerkers te vergroten en het behalen van KPI’s te … Lees verder
Zo krijg je zónder vragenlijst inzicht in de klantervaring
Nog altijd is de customer experience (CX) een van de belangrijkste factoren die het succes van een bedrijf bepalen, en daarom wordt er steeds meer moeite gedaan om deze te blijven verbeteren. Soms tot vervelens aan toe wordt aan klanten gevraagd in … Lees verder
Hoe social is jouw contactcenter?
Sociale media als klantcontactkanaal, veel bedrijven worstelen ermee. Want wat moet je met al die klantfeedback die zo publiekelijk wordt geuit? Moet je er überhaupt iets mee? Ja, is het korte maar duidelijke antwoord. Als je als organisatie een … Lees verder
Hyperpersonalisatie – technologie vs. team
Nu de wereld van het klantcontact bezig is met een digitale revolutie, en daarnaast het aantal selfservice-interacties ongekend hoog is, verwachten consumenten steeds meer personalisatie op elk punt in hun klantreis. Maar vooral tijdens pieken in … Lees verder
Hoe meet je medewerkerstevredenheid in het contactcenter?
First Contact Resolution (FCR), klanttevredenheid, Average Handling Time (AHT), service level… het gemiddelde contactcenter draait grotendeels om KPI’s. Want meten is weten, toch? Veel van deze KPI’s staan direct in relatie tot de klantervaring. … Lees verder
Trend: het ‘insourcen’ van externe klantcontactmedewerkers
Remote agents, een bekende term in de wereld van klantcontact. Voor de een betekent het simpelweg een klantcontactmedewerker die niet vanuit het contactcenter werkt, maar bijvoorbeeld thuis. Voor de ander gaat het om medewerkers die in dienst zijn … Lees verder