Omnichannel klantcontact is een win-win voor de klant én voor de bedrijfsvoering. Dat claimen althans verreweg de meeste leveranciers van omnichannel contactcenteroplossingen. In de praktijk blijkt dit helaas nog lang niet altijd het geval te zijn. … Lees verder
Personeelscrisis: Hoe maak je van jouw contactcenter een aantrekkelijke werkplek?
Het tekort aan arbeidskrachten in contactcenters is – net als in andere branches – groot. In het tweede kwartaal van dit jaar waren er maar liefst 21.000 vacatures1), alleen al in Nederland! En waar er in coronatijd nog personeel beschikbaar kwam uit … Lees verder
Hyperpersonalisatie – technologie vs. team
Nu de wereld van het klantcontact bezig is met een digitale revolutie, en daarnaast het aantal selfservice-interacties ongekend hoog is, verwachten consumenten steeds meer personalisatie op elk punt in hun klantreis. Maar vooral tijdens pieken in … Lees verder
Contactcenter-op-maat: de efficiënte oplossing voor een betere klantervaring!
Het continu verbeteren van de klantervaring, dát is waar het in veel organisaties om draait. Een slimme contactcenteroplossing is daarbij onmisbaar, maar zeker niet zaligmakend. Een geweldige klantervaring creëer je tenslotte niet alleen in het … Lees verder
Bots en AI in het contactcenter: win-win voor klant, medewerker én bedrijfsresultaat!
Heb je ooit onderzocht hoeveel tijd jouw klantcontactteam besteedt aan het afhandelen van repetitieve taken? En, schrok je ervan? Sommige onderzoeken hebben aangetoond dat het gemiddelde rond de 40% ligt. VEERTIG PROCENT! Het gevolg? … Lees verder
10 tips & tricks voor optimaal omnichannel klantcontact
Steeds meer consumenten verwachten een naadloze klantervaring, ongeacht via welke kanalen ze contact hebben met een merk of bedrijf. Terecht natuurlijk! Met de omnichannel contactcenteroplossingen die tegenwoordig eerder regel dan uitzondering zijn, … Lees verder
Workforce Management tools – onmisbaar voor contactcenter succes
Nog niet zo lang geleden werd workforce planning voornamelijk gebaseerd op het aantal medewerkers dat nodig was om het verwachte aantal klantcontacten te beantwoorden en te voldoen aan een bepaald servicelevel. In veel gevallen werd dit – in ieder … Lees verder
Interaction analytics maakt klantgedrag inzichtelijk
In eerdere blogs schreven we over omnichannel klantcontact. Over het hebben van één dialoog over alle contactkanalen, zonder onderbreking van het gesprek of herhaling van de klantvraag. Dit is inmiddels een ‘must’ in de wereld van … Lees verder
De do’s en don’ts van gamification in het contactcenter
Gamification, oftewel de inzet van gametechnologie in de dagelijkse bedrijfsvoering, wordt ook steeds vaker ingezet in contactcenters. Het doel is meestal om de betrokkenheid onder medewerkers te vergroten en het behalen van KPI’s te … Lees verder
Een goed gesprek met een computer – echt?!
Praten met computers. Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar bijna iedereen doet het, vrijwel elke dag. Denk maar eens aan Siri en Alexa, of chat- en voicebots. De techniek die het voor computers mogelijk maakt om ons te begrijpen en te … Lees verder