Kun je het je veroorloven om niet digitaal te innoveren? Misschien wel. Wellicht kun je voorlopig nog teren op je successen uit het verleden en ontbreekt daardoor de noodzaak voor verandering. Maar realiseer je wel dat ook jouw klanten op zoek zijn naar een manier waarop het nog sneller, beter, makkelijker kan.
Echt succesvolle disruptors weten behoeftes aan te boren door klanten een betere ervaring te bieden met bijvoorbeeld een taxirit, het luisteren naar muziek of het huren van een particulier huis. Ze begrijpen de jobs to be done van hun klanten heel goed en nemen belemmeringen voor klanten weg of realiseren lagere transactiekosten. Ze ontwikkelen kortom diensten en producten die klanten echt willen en verankeren deze waarde bovendien in een goed businessmodel. Met de drie stappen uit dit whitepaper van Beeckestijn krijg je een introductie hoe jij dat ook voor elkaar krijgt.
Drie stappen om digitaal te innoveren
- Discover – ontdek het echte probleem van je klant (6 fases)
- Creëer een wenselijke oplossing (5 fases)
- Vind de mensen die bereid zijn te betalen voor je product (4 fases)
Door succesvol digitaal te innoveren
- realiseer je producten die je klanten echt willen
- krijg je beter inzicht in de behoefte van je klant
- leer je je klant al in een vroeg stadium mee te nemen in je productontwikkeling
- creëer je effectieve marketing om je eerste klanten binnen te halen
- weet je de juiste mensen te identificeren voor jouw product of dienst