Tijdens de eerste uitzending van het Klantcontact Café op 10 december a.s. gaat Roelof Hemmen in gesprek met Jurrien Koops, directeur van de ABU en lid Algemeen bestuur van VNO-NCW, de grootste werkgeversorganisatie van Nederland.
Heeft de WAB zijn doel bereikt?
Tijdens het gesprek zal de impact van de Wet Arbeid in Balans (WAB) worden besproken die begin 2020 is ingegaan. Deze wet heeft in de basis als doel om werkgevers te stimuleren om meer vaste arbeidsovereenkomsten te geven en minder gebruik te maken van flexwerk. Heeft de WAB zijn doel bereikt of leidt bijvoorbeeld de Coronacrisis, juist tot méér flexwerk en een veranderde vraag en houding vanuit werkgevers? Ook delen we interessante bevindingen uit ons klantcontact sectoronderzoek.
Dit en meer bespreken we met Jurrien Koops én de andere tafelgasten tijdens de eerste uitzending van het Klantcontact Café! Wil je weten wie de andere tafelgasten zijn (en met welke onderwerpen), blijf onze website en social media kanalen aankomende weken dan volgen!
Over Jurrien Koops
Drs. J.H. (Jurriën) Koops is sinds 2014 directeur van de ABU en verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding aan deze organisatie (de ABU vertegenwoordigd ruim 65% van de uitzendsector in Nederland). Koops studeerde Algemene Economie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam en begon zijn carrière als beleidsadviseur bij CNV Bedrijvenbond. In 1999 maakte hij de overstap naar Start, waar hij werkzaam was als Senior consultant Business Development. In 2002 begon hij bij de ABU als coördinator Team Arbeidsvoorwaarden en Juridische Zaken. In 2009 werd hij benoemd tot adjunct-directeur en in 2012 tot directeur Sociale Zaken. Sinds 2014 is hij directeur van de ABU. Naast zijn reguliere werkzaamheden vervult hij diverse bestuurslidmaatschappen, zoals voorzitter STOOF, bestuurslid SNCU en lid Algemeen bestuur van VNO-NCW.
Over Klantcontact Café
Het Klantcontact Café is dé talkshow voor klantcontact professionals uit Nederland en België. Presentator Roelof Hemmen interviewt hierin interessante gasten uit de klantcontactsector met spraakmakende onderwerpen en actualiteiten. Journalistiek, scherp en inhoudelijk.