Telefonisch verkopen zit in de lift: door de coronacrisis is deur- tot-deur-verkoop niet mogelijk maar mensen zijn wel veel aan huis gebonden. Er is vaker tijd voor een gesprek en ondanks het grote aantal gesprekken zijn er minder klachten. Dat is koren op de molen van Codelogic en Salesdock: hun samenwerking is er namelijk op gericht om het telefonisch verkopen (nog) leuker te maken voor verkopers en consumenten.
“Telesales is een prachtige branche. Televisieprogramma’s als Radar en Kassa zou je zo kunnen vullen met mooie verhalen over goede gesprekken en dito adviezen. Maar dat vinden we kennelijk geen nieuws.” Aan het woord is Daniel Cools, cco van Codelogic, bouwer en leverancier van klantcontactoplossing Steam-connect. “Ons platform is natuurlijk compliant met wet- en regelgeving en we overleggen regelmatig met de verschillende brancheorganisaties. Zaken zoals de code telemarketing, dataveiligheid, ISO en nummerweergave zijn allemaal verwerkt in ons product.”
Steam-connect kan alle soorten kanalen afhandelen, maar speciaal voor de outbound telefonie is recent een integratie gebouwd met Salesdock. Mark Hekkelman, ceo van Salesdock: “Ons platform richt zich vooral op het faciliteren van het hele verkoopproces en het zorgen dat iedere verkoper, zowel aan de telefoon, aan de deur, aan tafel als in de winkel makkelijk en succesvol kan verkopen. Eén van onze grootste doelgroepen zijn de organisaties die veel telefonisch verkopen, zoals energie en telecom, en die zich willen onderscheiden met een goed verzorgd outbound verkoopproces dat medewerkers ondersteunt en klanten beschermt. Codelogic vult Salesdock daarin goed aan en een samenwerking is dan ook heel logisch.”
Wat verkopers willen
Door de integratie hebben verkopers ondersteuning bij het outbound bellen. “Voor ons staat de verkoper voorop. We vragen regelmatig hun feedback en houden in de verdere ontwikkeling van Salesdock juist rekening met hun wensen. Hierdoor sluit onze applicatie dan ook heel goed aan bij hun manier van werken …… Lees verder
Tekst en foto: Customer First