Een belangrijke doelstelling voor iedere manager klantcontact is een tevreden en blije klant. Vrijwel iedere organisatie die klantcontact belangrijk vindt, meet de klanttevredenheid en de NPS.
Het is heel makkelijk om met een onbeperkt budget alle klanten blij te maken maar er is natuurlijk geen enkele organisatie die zich dat kan veroorloven. De kunst is om zowel klanten blij te maken als om kosten efficiënt te werken. Snijden met het mes aan twee kanten is een vaardigheid die slechts weinigen beheersen. Toch is dit geen rocket science.
Klantcontactstrategie
Op basis van jarenlange ervaring heeft Evolve IP voor honderden organisaties een klantcontactstrategie geïmplementeerd die zowel de klant tevredenheid verhoogt als de kosten verlaagt. Filosofie hierbij is dat geen enkele klant zijn wekker zet om ‘s ochtends een contactcenter te bellen. Een klant moet direct op zijn/haar wenken bediend worden.
U kent uw klant en kunt op basis daarvan goed aanvoelen wat bij de klant leeft. Door deze kennis actief in te zetten kunt u een klant pro-actief informeren over het feit dat de order in behandeling is genomen. De klant is direct geïnformeerd en zal hier zelf geen contact meer over opnemen. U voorkomt hiermee onnodig klantcontact, vermindert de werkdruk voor uw personeel en kunt uw klant aangenaam verrassen
Webinar: Blije klant
Een blije klant is een belangrijke doelstelling voor ieder manager klantcontact. Andere doelstellingen zijn: blije medewerker, kosten besparen en controle. Evolve IP biedt een gratis vierdelige webinar aan waarin deze doelstellingen in 30 minuten besproken worden. Het eerste webinar van het vierluik gaat in op het creeëren van de blije klant. Kent u uw klant en kunt u klantcontact voorspellen? Beschikt u over actuele klantgegevens (data), klantenhistorie en worden klantgegevens adequaat vastgelegd? Schrijf u hieronder in voor de webinar en kom erachter hoe u het klantcontactproces voor uw organisatie kunt optimaliseren.
De webinarserie bestaat uit 4 onderdelen. Naast de webinar ‘Blije klant’ kunt u zich ook al inschrijven voor de andere 3 webinars.