De multichannel contact center dienst Online Contact Center kan vanaf nu worden uitgebreid met het klantcontactkanaal WhatsApp. Hiermee heeft u één userinterface met alle relevante klantcontactkanalen en kunt u op een uniforme manier rapporteren.
In Nederland zijn 10,9 miljoen gebruikers actief op WhatsApp, waarvan 7 miljoen dagelijkse gebruikers. Hiermee is WhatsApp het meest gebruikte social media kanaal in Nederland. Nog voor Facebook (het moederbedrijf van WhatsApp) en met ruime afstand op Instagram, Snapchat en LinkedIn.
Wat zijn de voordelen?
- De afhandeling van een WhatsApp-bericht door uw agents is gelijk aan de afhandeling van een chat. Maar dit bericht kan ook foto’s, locaties, contact informatie en emoji icons bevatten.
- Alle WhatsApp-berichten worden op basis van een queue en skills gerouteerd naar de juiste agent. Exact op dezelfde manier als telefonie, chat en e-mail.
- Uw agent heeft één userinterfase waarop alle gesprekken binnenkomen en hoeft hierdoor niet te switchen tussen meerdere applicaties.
- Omdat je alle kanalen in dezelfde omgeving afhandelt kun je de KPI’s meten over alle kanalen.
- Er ontstaat een uniforme manier van rapporteren, inclusief de historische klantcontact informatie over al uw kanalen.
Wilt u meer weten over de ontwikkelingen van WhatsApp als klantcontactkanaal? Via onze social media kanalen en de website houden wij u op de hoogte!