Wanneer je met je e-commerce de grens overgaat is een telefoonnummer waarop je klanten je kunnen bellen voor hulp of advies onmisbaar. Wanneer je internationaal actief bent, heb je extra telefoonnummers nodig: ten minste één voor elk land waar je verkoopt. Maar hoe weet je welk soort klantenservice telefoonnummer je moet kiezen?
Telefonische bereikbaarheid is nog steeds een must
Grensoverschrijdende e-commerce is booming business. Steeds meer bedrijven verkopen hun producten of diensten in meer dan één land. De bereikbaarheid van je klantenservice is makkelijk te regelen met digitale kanalen. Bijna 60% van klanten en prospects grijpt echter de telefoon als het gaat om dringende en ingewikkelde vragen. Wanneer je dus met je e-commerce de grens overgaat, is een telefoonnummer waarop je klanten je kunnen bellen voor hulp of advies onmisbaar. Ben je internationaal actief, dan heb je extra telefoonnummers nodig: ten minste één voor elk land waar je verkoopt. Tenzij je wilt dat je klanten een buitenlands nummer bellen. Maar laten we
eerlijk zijn, hoe klantvriendelijk is dat?
Alles over internationale klantenservice telefoonnummers
In deze gids gaan we in op de volgende punten:
- Waarom telefonische bereikbaarheid nog steeds een must-have is
- 5 redenen waarom telefonie belangrijk blijft
- Hoe kies je het juist soort telefoonnummer
- De types
- Geografische nummers
- Nationale/zakelijke nummers
- Gratis/0800 nummers
- UIFN nummers
- Premium nummers
- Het nummer overzicht
- Wereldwijde dekking