Met de Telios outboundtool van Telecats kunnen de medewerkers van het contactcenter nog efficiënter worden ingezet. Er zijn momenten dat er minder gesprekken binnenkomen op het contactcenter. Met behulp van de outboundtool kunnen beschikbare medewerkers dan worden ingezet voor gesprekken die het contactcenter zelf initieert.
De tool belt dan automatisch telefoonnummers en verbindt deze door met beschikbare contactcentermedewerkers. Zo kunnen zij afwisselend binnenkomende en uitgaande gesprekken ontvangen (blenden). De gegevens van de klant worden aan de medewerker via CTI getoond worden wanneer het gesprek wordt aangeboden.
Koppeling aan Bel-me-nu knop op de website en terugbelverzoeken
Aan de outboundtool kan een “Bel me nu” knop op de website worden gekoppeld. Tevens kan de tool worden ingezet voor bellers die moeten wachten tijdens drukte en een terugbelverzoek hebben achtergelaten. Applicatiebeheerders en supervisors kunnen de outboundtool bedienen via een webbrowser. Zij kunnen bellijsten uploaden en aangeven hoe de lijsten moeten worden afgewerkt en met welke prioriteit. Zij kunnen ook aangeven hoe een uitgaand gesprek moet worden opgezet: eerst de agent bellen en dan de klant, of andersom (predictive).