GROOTSE INNOVATIEPLANNEN?
BEGIN KLEIN!
Weer een goede innovatiesessie gehad. Veel ideeën, richtingen en inzichten op papier gezet. De nieuwste ontwikkelingen en technologieën in kaart gebracht. ‘Wij gaan het helemaal anders doen. Beter dan de anderen. Verrassender.’ Maar hoe verras je je prospect en klant nou echt? Zonder te verdwalen in de technische (on)mogelijkheden? Hoe kom je van concept naar bewijs? Hoe breng je initiatieven snel in de praktijk, zodat het ook zichtbaar wordt voor de klant? Het antwoord is even simpel als hoopgevend: luister naar je klant, ga
uit van je bestaande proces, verbeter in kleine stappen.
Waarom innoveer je?
Vraag je altijd af: waarom wil ik veranderen en vernieuwen? Voegt het echt waarde toe voor de klant? Vaak ligt de focus alleen op nieuwe dingen. Innoveren omdat het kan, omdat een ander het doet, omdat de technologieën er zijn. Maar kijk ook eens naar wat er al is, en maak je bestaande aanpak beter voor je klant. Zo voorkom je dat je tegen een groot en omslachtig project aankijkt en niet weet waar je moet beginnen. Juist door kleine stappen te zetten kom je in beweging. Denk van buiten naar binnen Een e-mail sturen naar je klanten. Dat kan iedereen. Maar de klantreis is zoveel meer. Veel bedrijven zijn volop bezig hun customer journey in kaart te brengen. De touchpoints zijn gedefinieerd. Nu nog bepalen wat we de klant dan gaan melden. Een gestructureerde aanpak, waarmee de klant op een veel betere manier wordt bediend. Zo lijkt het tenminste.