Vorige week schreven we een blog over het integreren van het contactcenterplatform met andere klantsystemen. Over de mogelijkheden en de voordelen die dit met zich meebrengt voor klant, medewerker en bedrijfsvoering. Hoewel ‘systeemintegratie’ … Lees verder
Het wat en waarom van integraties in het contactcenter
Vóór de komst van all-in-one cloudoplossingen werden contactcenters vaak als bouwstenen behandeld. Er was een standalone callcenterplatform, met aparte systemen voor bijvoorbeeld het beheer van klantgegevens (CRM), personeelsmanagement, of de … Lees verder
Dit is wat je moet weten over Gen Z als klantcontactmedewerker
Voor hen die het nog niet was opgevallen: generatie Z neemt haar intrek in het contactcenter. Waren we dan niet nét gewend aan de millennials? Tsja… Alhoewel de meningen enigszins uiteenlopen, is Generatie Z volgens een bron op Wikipedia1) … Lees verder
Waarom schaalbaarheid – juist nu! – bepalend is voor contactcenterinnovatie
Bij het kiezen van een nieuwe contactcenteroplossing is schaalbaarheid meestal een belangrijke voorwaarde. Logisch ook, want vrijwel iedere organisatie heeft te maken met pieken in klantcontact, in vaste periodes van het jaar of bijvoorbeeld naar … Lees verder
Zo maak je jouw contactcenter efficiënter in tijden van recessie
Het is allang geen nieuws meer: alles wordt duurder, de koopkracht daalt, en zowel consumenten als bedrijven ondervinden hier de gevolgen van. En dan hebben we het nog niet eens over het enorme tekort aan arbeidskrachten. Ook in contactcenters … Lees verder
Cloudmigratie – voordelen, valkuilen en best practices
Het ene na het andere contactcenter migreert momenteel naar de cloud. De een vanwege de mogelijkheden die een cloudoplossing biedt op het gebied van schaalbaarheid, flexibiliteit en de digitalisering van klantcontact. Voor anderen is de overstap meer … Lees verder
Zo haal je het maximale uit digitaal klantcontact
Digitaal klantcontact is de laatste jaren aan een enorme opmars bezig. Steeds meer interacties vinden online plaats. Bijvoorbeeld via apps, websites, sociale media, e-mail en chat. Dat is ook niet zo vreemd: tijdens de coronapandemie was face-to-face … Lees verder
Hybride sourcing van klantcontactmedewerkers
Door de grote tekorten op de arbeidsmarkt is het voor veel organisaties ontzettend lastig om geschikte medewerkers te vinden voor het klantcontactteam. Daar schreven we eerder al een blog over. En omdat de druk in het contactcenter eerder toe- dan … Lees verder
Kennismanagement zorgt voor krachtpatsers in je klantcontactteam
Consumenten worden met de dag veeleisender als het gaat om het voorhanden hebben van informatie. Dat is ook logisch: dankzij de razendsnelle ontwikkelingen in de technologie hebben we inmiddels 24/7 toegang tot alle informatie die we nodig hebben. … Lees verder
Hoe social is jouw contactcenter?
Sociale media als klantcontactkanaal, veel bedrijven worstelen ermee. Want wat moet je met al die klantfeedback die zo publiekelijk wordt geuit? Moet je er überhaupt iets mee? Ja, is het korte maar duidelijke antwoord. Als je als organisatie een … Lees verder