Is jouw team al op en top klantgedreven? Organisaties zijn ervan doordrongen dat een goede klantbeleving voor hen het verschil kan maken. Maar voor de meeste professionals in Nederland wordt ook steeds meer duidelijk dat het ware topsport is om een excellente klantbeleving te verzorgen. Klantgedrevenheid is allang niet meer soft en schattig; het gaat serieus om de knikkers.
The game is on! Blauw gaat graag de uitdaging aan om jou te inspireren met ons aanstaande Nationale Klantgedrevenheid Magazine en de CX Challenge. Op dinsdag 16 april bieden we je de nodige munitie om een fase verder te komen. Want de grote vraag is voor velen nog steeds: hoe dan?!
Vijf fases om te groeien naar ultieme klantgedrevenheid
De kloof tussen ambitie en werkelijkheid op het gebied van klantgedrevenheid is niet in één klap of binnen een jaar te overbruggen. Dit gaat stapje voor stapje met continue aandacht voor klantbeleving op verschillende niveaus. Organisaties doorlopen vijf fases van klantgedrevenheid, waarbij iedere fase zijn eigen uitdagingen heeft. Er zijn vijf volwassenheidsfases te onderscheiden:
- Negeren: de organisatie staat nog helemaal aan het begin van de focus op klantbeleving
- Verzamelen: de organisatie besteedt de meeste tijd aan het inrichten en verbeteren van klantfeedbackmetingen
- Analyseren: de organisatie heeft in kaart gebracht wat er nodig is om de klantbeleving te verbeteren, maar deze inspanningen leiden niet structureel tot concrete klantgedreven verbeteringen
- Samenwerken: de organisatie heeft processen en samenwerkingen tussen afdelingen ingericht die ervoor zorgen dat vanuit inzichten structureel de klantbeleving wordt verbeterd
- Transformeren: de organisatie baseert alle beslissingen op inzichten vanuit de klantbeleving, van operationeel tot strategisch niveau
Hoe kom je een fase verder?
Elke fase van klantgedrevenheid vraagt om een andere focus. Zo blijkt ook uit onze analyse naar de meest onderscheidende factoren die bepalen in welke fase organisaties in Nederland zitten. Waar moet je op focussen in welke fase? De inzichten uit de Nationale Klantgedrevenheid Monitor 2019 helpen je een eindje op weg. Tijdens ons event presenteren we met trots het nieuwe Nationale Klantgedrevenheid Magazine. We vieren samen de successen én de leermomenten die organisaties in Nederland beleven in hun transformatie naar klantgedrevenheid. We prikkelen je met inspirerende voorbeelden uit de praktijk om zelf weer een stapje verder te komen in 2019. Daarnaast ga je tijdens het event direct zelf aan de slag met de vernieuwde CX Challenge.
CX Challenge: serious gaming met andere CX professionals
Tijdens de Customer Experience Challenge beantwoorden teams onder tijdsdruk vragen en voeren ze opdrachten uit om daarmee zo veel mogelijk ambassadeurs voor hun organisatie te verzamelen. Deze serious game beschikt over alle ingrediënten voor veel fanatisme! Bij dit interactieve bordspel gaat het om een combinatie van de meeste kennis en de beste ideeën. De trends en tips uit de CX praktijk worden direct door vertaald naar concrete acties om handen en voeten te geven aan meer klantgedrevenheid. Na het spelen van het spel heb je direct een lijstje aan activiteiten om de volgende dag al mee aan de slag te gaan om te verbeteren. Leuk en nuttig! En natuurlijk ligt er voor de winnaar een mooie prijs klaar: als beste speler win je een CX Challenge die Blauw kosteloos faciliteert in jouw organisatie.
Kom je ook naar ons event op 16 april?
Schrijf je hier in voor deze inspirerende lancering van het Nationale Klantgedrevenheid Magazine op 16 april van 16.00-18.00 uur op ons kantoor in Rotterdam. We sluiten af met een smakelijke BBQ op ons eigen dakterras.