Je zou wellicht verwachten dat B2B-organisaties maar al te goed weten hóe belangrijk de klantbeleving is én dat ze daar goed op inspelen. Organisaties die voor andere organisaties werken, kennen namelijk vaak meer één-op-één klantcontacten dan … Lees verder
COVID-19 toont positieve invloed op customer experience in Nederland
We hoeven je waarschijnlijk niet meer te vertellen dat de klantbehoeften afgelopen jaar sterk zijn veranderd. Maar wat blijkt óók nog eens uit onderzoek van Blauw Research onder 11 sectoren in Nederland? Dat de COVID-19 situatie vooral een positieve … Lees verder
De 6 veelgemaakte fouten bij Customer Journey Mapping
Ben je van plan om de klantreis in kaart te brengen? De inzichten die je opdoet, zullen jou helpen om de klantervaring te verbeteren. Zo kun je met jouw dienst of product écht de juiste waarde toevoegen voor de klant. Althans, als je de customer … Lees verder
Customer Experience Benchmark 2021: Infographic laat zien hoe jouw sector scoort op klantgedrevenheid
Nederland ontwikkelt zich positief op het gebied van customer experience. Wel verschilt de ontwikkeling sterk per sector. Dat blijkt uit jarenlang onderzoek van Blauw Research naar de klantgedrevenheid van organisaties onder 11 sectoren in Nederland: … Lees verder
Zo speel je in op klantbehoeften als de maatschappij continu verandert
Een rooskleurige toekomst voor organisaties is niet vanzelfsprekend. Al helemaal niet wanneer de maatschappij continu verandert. Klantbehoeften veranderen mee, net zoals de klantbeleving van consumenten en burgers. Als organisatie moet je elke dag … Lees verder
2 tips om klantbeleving te monitoren in onzekere tijden
Klantbehoeften kunnen veranderen, zeker gedurende onzekere tijden. Tijden waarin je niet zeker weet in hoeverre klanten interesse zullen tonen in jouw product of dienst. Tijden waarin klantbeleving en loyaliteit veranderen. Tijden waarin je als … Lees verder
Customer Experience Benchmark: hoe scoort jouw organisatie ten opzichte van jouw sector?
Wees eens eerlijk: hoe klantgedreven is jouw organisatie? Sluit de customer journey perfect aan op de klantbehoeften? Weet jij eigenlijk wel wat de drijfveren en behoeften van jouw klanten zijn? En zo ja, doe je dat dan beter of minder goed dan … Lees verder
4 redenen om customer journeys te onderzoeken in onzekere tijden
De wereldwijde pandemie zet de wereld op zijn kop. De economie is onzeker en veel bedrijven moeten improviseren om te overleven. Een logische stap is het dan om te bezuinigen op zaken die minder relevant lijken, zoals onderzoek. Niets is echter … Lees verder
Hoe ga je in 2021 als organisatie om met veranderende klantbehoeften?
Maatregelen, maatregelen en nog eens maatregelen. De afgelopen periode hebben er veel veranderingen plaatsgevonden voor organisaties, burgers en consumenten. Klantbehoeften veranderden mee, net zoals de klantbeleving. Op de korte termijn trokken … Lees verder
Onderzoek: COVID-19 pandemie leidt tot meer klantgedrevenheid en betere klantbeleving!
Voor het derde jaar op rij heeft Blauw Research in kaart gebracht hoe het staat met de klantgedrevenheid van organisaties in Nederland. Dit jaar kun je de verrassende uitkomsten van de Nationale Klantgedrevenheid Monitor 2020 bekijken in een handige … Lees verder