Klantenservice blijft een constante uitdaging voor iedere e-commerce ondernemer. De zoektocht naar het beste servicemodel eindigt nooit. Wat willen uw klanten? Data lijkt de sleutel om beter in kaart te brengen waar behoefte aan is. Het legt bewijzen op tafel die aantonen wat uw klanten belangrijk vinden in customer care. Of dat snelheid, service, levertijd of een eenvoudige retourprocedure is, verschilt per webshop.
Het blijft aan de online verkoper om te bepalen hoe daarop te reageren. Kiest hij voor het aanbieden van meer contactkanalen of legt hij de focus op het reduceren van het contact door het optimaliseren van zijn webshop? Elk brand en iedere retailer maakt zijn eigen keuzes. In de E-commerce Klantenservice Gids 2019 biedt Salesupply inzicht in wat er in de e-commerce customer service is te zien, op verschillende kanalen en in verschillende landen. Wat vinden (r)etailers en consumenten belangrijk en wat staat ons in de nabije toekomst te wachten op het gebied van nationaal en cross-border klantcontact?