Radio blijft een belangrijk medium met een dagelijks bereik van 58% van alle Nederlanders. Met 3 FM-stations (Radio 538, Radio 10 en Sky Radio) en bijbehorende dab+ en online kanalen, is Talpa Network één van de grootste spelers op de radiomarkt. Ieder station is een merk op zich, met zijn eigen doelgroep, acties, hitlijsten en events. Wie kent bijvoorbeeld 538 Koningsdag niet?
Uitdaging
Radio 10 en Radio 538 hebben beide een eigen 0909-telefoonnummer die onder andere gebruikt worden voor bel- en winacties. Bij Radio 10 worden deze lijnen gebruikt voor verschillende spelletjes en contact met de luisteraar. Bij Radio 538 kun je jaarlijks kans maken op tickets voor 538 Koningsdag, de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix in Zandvoort en in 2024 ook voor het EK Voetbal in Duitsland.
“Op zulke momenten bellen er veel mensen tegelijkertijd. Dan is het belangrijk dat iedere beller kans maakt en de audiokwaliteit goed blijft”, vertelt Patrick Borst, Manager Broadcast Radio. “De afgelopen jaren merkten we dat de capaciteit van onze toenmalige dienstverlener niet meer toereikend was. Reden genoeg om op zoek te gaan naar een andere leverancier.”
Oplossing
Radio 538 was in het verleden al klant bij Sound of Data en dus een bekende partij voor Patrick. Hij werkt al 14 jaar bij Talpa Network en is inmiddels verantwoordelijk voor de radiotechniek, waaronder ook de telefoonlijnen. Met zijn team verzorgt hij zowel 1e als 2e lijns technische ondersteuning aan de radiostudio’s en zijn zij tevens verantwoordelijk voor bouw en onderhoud van alle productie- en radiostudio’s. Verder is het team veel onderweg in binnen- en buitenland om alle locatie-uitzendingen te verzorgen.
Patrick: “Al bij het eerste contact merkte ik dat Sound of Data aan de gewenste vraag kon voldoen en direct begreep wat wij wilden. De beslissing voor de overstap was dus snel genomen.”
Wil je weten wat het resultaat was van deze oplossing? Lees dan hier verder!