In marketing draait het uiteindelijk altijd om het juiste product, de juiste boodschap en het juiste medium voor de juiste doelgroep. Maar juist dat laatste is waar het vaak fout gaat. Hoe vind je jouw ideale doelgroep? En hoe zorg je ervoor dat je ze zo goed leert kennen dat je exact weet hoe je ze effectief kunt bereiken?
Je kunt een generatie selecteren om je marketing op te richten of gebruikmaken van een standaard segmentatiemodel. Maar dat levert weinig specifieke inzichten op die echt van belang zijn voor jouw categorie. Vooral bij duurzame marketing is het een uitdaging, omdat telkens blijkt dat slechts een klein deel van Nederland ontvankelijk is voor een duurzaamheidsboodschap. Hoe overtuig je de rest om toch duurzame keuzes te maken?
Samen met Durk Bosma van het Future of Food Institute en Sebastiaan Aalst van Food Cabinet maak je een leerzame reis langs duurzame merken, marketingblunders en pogingen om Nederlanders op waardevolle manieren te segmenteren. Deze zoektocht heeft geresulteerd in de Food Profiles, het allereerste segmentatiemodel gericht op de foodwereld.
Voor wie?
Deze clinic van Beeckestijn Business School is bijzonder interessant voor alle marketeers die hun perspectief op doelgroepen willen vernieuwen, met speciale aandacht voor food marketeers en marketeers van duurzame merken.
Over de sprekers
Durk Bosma is naast docent vooral marktonderzoekspecialist. Hij is oprichter van het Future of Food Institute, een onderzoeksbureau gespecialiseerd in de consument en duurzame voeding. Hij is docent bij onze data driven opleidingen.
Sebastiaan Aalst is partner en directeur strategie bij Food Cabinet en houdt zich vooral bezig met de inhoud. Meedenken met opdrachtgevers over de beste aanpak en het ontwikkelen van de juiste strategie voor de campagnes.
Praktische informatie
- De clinic van Beeckestijn Business School vindt plaats op vrijdag 11 oktober en duurt van 09:30 tot 11:30 uur
- Meld je gratis aan ›
- Live op onze hoofdlocatie in Leusden, Leusderend 30.
- De routebeschrijving vind je hier ›