Demand Generation is een belangrijke marketingstrategie binnen B2B. Het gaat om het genereren van vraag door het delen van relevante, waardevolle kennis en het opbouwen van duurzame klantrelaties. Dit kun je vergelijken met Contentmarketing 2.0: content die het probleem verkoopt dat jij oplost. Het is content waarmee je duidelijk maakt waar jouw bedrijf en merk voor staan, en voor wie je er bent.
Dit vraagt om een andere benadering dan simpelweg af en toe een artikel of case study te publiceren. Marketingteams worstelen ondertussen met vragen over het verbeteren van hun leadgeneratiecampagnes, het gebruik van formulieren en het meten van resultaten met MQL’s en SQL’s. Succesvolle marketeers weten hun contentstrategie te koppelen aan een goed georganiseerde go-to-marketstrategie. In deze clinic van Beeckestijn Business School leer je hoe Demand Generation een integraal onderdeel wordt van jouw B2B-marketingstrategie.
Wat wordt besproken:
- Wat betekent Demand Generation?
- Demand Gen versus Lead Gen: de verschillen
- Hoe zet je de eerste stappen in Demand Generation?
- Inspiratie en case studies
- Handige tips uit de praktijk
Over de spreker
Mariëlle Meijwes is oprichter van Redwired, een collectief van B2B professionals. Redwired coacht en traint B2B marketing-en salesteams om te komen tot een effectieve contentstrategie, betere proposities en een geïntegreerde marketing- en salesaanpak. Van origine een marktonderzoeker en heeft ruim 18 jaar marketingmanagement- en strategie ervaring in start-ups tot grote corporates in IT, Telecom, Media, Maritiem, Energie en Techniek.
Praktische informatie
- De clinic van Beeckestijn Business School vindt plaats op woensdag 11 september en duurt van 14:00 tot 15:30 uur
- Meld je gratis aan ›
- De clinic is online te volgen. Voorafgaand ontvang je een e-mail met inloggegevens