Het storm-platform wordt het eerste Contact Center as a Service (CCaaS)-platform dat voldoet aan de WCAG 2.2-criteria.
Content Guru, leverancier van cloud contactcenter- en Customer Experience (CX)-technologie, heeft nieuwe updates aangekondigd voor zijn contact center oplossing, storm®. Deze updates bieden een betere toegankelijkheid voor klantenservicemedewerkers en backoffice medewerkers.
Diverse storm-modules voldoen nu aan de meest actuele versie van Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) versie 2.2, de hoogste internationaal erkende standaard voor toegankelijkheid van webcontent. Dit is van toepassing voor gebruikers met auditieve, cognitieve, fysieke en visuele beperkingen. Organisaties die niet voldoen aan deze upgrades lopen het risico te worden bestraft door toezichthouders.
De nieuwe toegankelijkheidsupdates, die zijn ontworpen om de productiviteit en toegankelijkheid voor medewerkers te verbeteren, vooral voor mensen met een handicap, voldoen aan alle WCAG 2.2-vereisten tot het hoogste AA-niveau. De storm-services die hieronder vallen zijn onder meer storm DTA®, de omnichannel agentdesktop, storm WFM™, de service voor personeelsbeheer, en storm CONDUCTOR™, de nieuwe servicemanagementtool van Content Guru.
WCAG 2.2 AA-functies zijn ontworpen om te voldoen aan een breed scala van toegankelijkheidsvereisten, waaronder toetsenbordnavigatie, hoge contrastverhouding, overeenkomstige en duidelijke kleuren en iconografie, ondersteuning voor schermlezers en responsief scherm- en tekstgedrag zonder verlies van functionaliteit.
De komende maanden zullen klanten diverse nieuwe toegankelijkheidsfuncties zien die worden uitgebracht op storm-modules, waaronder Content Guru’s opname- en rapportagemodules storm VIEW™ en storm RECORDER™, met extra beschikbaarheid van kwaliteitsbeheer en unified communications-tools, storm QM ™ en storm UC™.
Toegankelijke oplossingen geven organisaties de mogelijkheid om meer medewerkers aan te nemen, ongeacht hun handicap of beperking. Content Guru zet zich in voor het bieden van inclusieve gebruikerservaringen, waardoor klantenservice afdelingen kunnen voldoen aan de behoeften van medewerkers en daarmee de productiviteit en werktevredenheid kunnen verhogen. De updates van de storm-services zorgen ervoor dat klanten uit de publieke sector van Content Guru volledig zullen voldoen aan de huidige Europese normen voor digitale toegankelijkheid, de EU-richtlijn voor web toegankelijkheid (EN 301 549), die de vorige versie van WCAG (2.1 AA) heeft aangenomen als basis. Bovendien voldoen de bijgewerkte toegankelijkheidseisen van storm aan de toekomstige normen van de EU, bekend als de European Accessibility Act (EAA, Richtlijn [EU] 2019/882), die vanaf juni 2025 van toepassing zal zijn.
“De bijgewerkte WCAG-richtlijnen bevatten wijzigingen van de vereisten voor toegankelijkheid en inclusiviteit. Wanneer dit niet wordt opgevolgd door organisaties, zowel particulier als publiek, kunnen deze onder toezicht van lokale toezichthouders worden geplaatst. Complianceteams moeten zich houden aan de nieuwste normen, anders riskeren ze juridische sancties en uiteindelijk reputatieschade”, aldus Michael Brook, Senior Commercial Legal Counsel bij Content Guru.
“ We zijn verheugd om de introductie aan te kondigen van nieuwe, zeer toegankelijke interfaces voor een reeks producten voor onze klanten”, aldus Richard Manthorpe, Product Director bij Content Guru. “Wij zijn de eerste Contact Center as a Service (CCaaS)-aanbieder die updates voor onze producten aankondigt die voldoen aan de nieuwste WCAG 2.2-criteria, waarmee we onze toewijding aantonen om de beste leverancier te zijn van toegankelijke contactcenter cloud-services voor klantcontact voor alle organisaties. We werken voortdurend aan het verbeteren van de toegankelijkheid van het storm-platform en zijn blij dat een uitgebreid assortiment producten kan voldoen aan alle WCAG 2.2-ontwerpprincipes en -criteria sinds de publicatie van de richtlijnen in oktober 2023. Van klantenservicemedewerkers tot backoffice-experts zal de nieuwe update een grotere toegankelijkheid en verbeterde workflow voor alle storm-gebruikers mogelijk maken.”