Goedkoop over de grens
Vanaf 1 juni is het prijsverschil van Euro 95 benzine tussen Nederland en Duitsland 40 cent per liter.
Een liter euro 95 kost in Duitsland € 2,08
Een liter euro 95 in Nederland € 2,48
Reden voor veel Nederlanders om een ritje naar Duitsland te maken en daar te tanken. Vaak worden er ook nog boodschappen gedaan, omdat ook een aantal boodschappen in Duitsland goedkoper zijn.
Met name drogisterijartikelen en sterke drank. Het loont dus om over de grens inkopen te doen en om zo geld te besparen. Goedkoop over de grens dus.
ISO normen en EN normen
Zonder dat wij erbij stil staan, maar wij kunnen benzine in Duitsland tanken, zonder ons zorgen te maken of het wel dezelfde benzine is als in Nederland, omdat er in Europa standaarden afgesproken zijn waaraan benzine minimaal aan moet voldoen. De zogenoemde EN228 norm voor Euro 95 of beter gezegd tegenwoordig E10 geheten. Deze Europese norm bepaalt onder andere hoe hoog het octaangetal moet zijn, het zwavelgehalte, het watergehalte en de viscositeit van de benzine.
Hetzelfde geldt voor het uitbesteden van werkzaamheden van het klantcontact naar bijvoorbeeld Turkije. Door dat te doen kan jij ook geld besparen zonder in te leveren op kwaliteit.
De loonkosten in Turkije (en gelukkig ook de kosten van levensonderhoud) zijn veel lager dan in Nederland. Ook het huren van kantoorruimten en alle overige kosten die je als bedrijf moet maken zijn aanmerkelijk lager. Steeds meer Nederlandse bedrijven kiezen er dan ook voor om geheel of gedeeltelijk hun klantcontact uit te besteden naar betrouwbare bedrijven in het buitenland.
ISO 27001:2013 norm voor gegevensbeveiliging
Natuurlijk wil je geld besparen, maar zonder in te leveren in kwaliteit. Daarom is het goed om te weten dat Tulip Elite ISO gecertificeerd is volgens ISO 27001:2013 normen. Deze normen zijn wereldwijd dezelfde en geven aan dat de informatiebeveiliging bij Tulip Elite op orde is.
Uitbesteden van klantcontact biedt vele voordelen, vele bedrijven gingen jou al voor.
Het uitbesteden van klantcontact naar Turkije, Griekenland, Spanje, Suriname, Marokko en Portugal is vandaag de dag niet meer weg te denken bij bedrijven die omvangrijke klantcontactcentra ’s nodig hebben. Denk hierbij aan bedrijven zoals Bol.com, Philips, Zalando, Samsung, Eneco, Wehkamp en Dell. Maar ook de Nederlandse overheid maakt vaak gebruik van callcenters in het buitenland. Deze bedrijven willen niet op kwaliteit inleveren dat zal duidelijk zijn. Gelukkig hoeft dat ook niet.
Aan goed opgeleid geen personeel geen gebrek
Niet alleen de lagere loonkosten spelen een rol. Ook de beschikbaarheid van goed opgeleid personeel speelt een rol. Veel afgestudeerde jonge mensen kiezen ervoor om een tussenjaar door te brengen in een “warm” land. De vaardigheden die deze pas afgestudeerden opdoen bij een callcenter komt hun weer goed van pas als ze weer terugkeren naar Nederland.
Ook voor Mkb-ondernemingen biedt het uitbesteden van klantcontact veel voordelen en mogelijkheden
Overigens is het uitbesteden van jouw klantcontactcenter of klantcontact aan Tulip Elite niet alleen iets voor grote bedrijven. Juist voor kleine bedrijven kan dit een oplossing zijn om betaalbaar en professioneel beter bereikbaar te zijn. Namelijk de vaste lasten van een klantcontactcenter draag je nu niet zelf maar wordt gedragen door de meerdere klanten van het klantcontactcentrum. Doordat een klantcontactcentrum en meer volume heeft en meer opdrachtgevers heeft kan een callcenter dus niet alleen vanwege de loonkosten, maar ook vanwege de omvang van het callcenter goedkoper werken. Denk bijvoorbeeld ook aan computersystemen die telefoon en email verkeer kunnen verwerken en opslaan. Voor een wat kleiner bedrijf zijn dergelijke computersystemen misschien te duur.
Telefoon en e-mail afhandelen is te belangrijk om dat aan niet professionals over te laten. Het gaat steeds meer om positieve klantbeleving.
En een callcenter of klantcontactcenter is gespecialiseerd in het afhandelen van klantcontacten. Dus kan dit in negen van de tien gevallen beter, sneller en goedkoper.
Daarbij kunnen wij ook analyses maken op basis van vragen die bij ons binnenkomen wat beter zou kunnen. Het gaat namelijk niet alleen om domweg de telefoon aan te nemen, maar om ervoor te zorgen dat de klantbeleving en het klantcontact op een hoger niveau gebracht worden.
Een goed callcenter is een profit center
Een goed klantcontact center of een goed callcenter kost geen geld maar levert geld op.
Professioneel de telefoon aannemen of e-mails afhandelen
Onze medewerkers worden regelmatig opgeleid en getraind en doordat zij ervaring hebben met het oplossen van verschillende problemen en vragen van tal van andere bedrijven, beschikken zij over een schat aan kennis, kunde en vaardigheden. Met het inschakelen van Tulip Elite krijg je er ervaren en goed ingewerkte medewerkers bij.
Opschalen naar meer medewerkers en meer telefoonlijnen is geen probleem
Niet onvermeld mag blijven, Tulip Elite kan opschalen als het druk wordt aan de telefoon of als er veel e-mails binnen komen. Ook die zorg, bij bijvoorbeeld extra drukte of uitval door ziekte of vakantie kennen wij gelukkig niet. Die zorg heb jij dus ook niet meer. Het grote voordeel is dat jij jouw energie en aandacht op andere zaken kan richten.