Lelie Zorggroep heeft een breed aanbod zorg- en hulpverlening in huis. Mtel voorziet de medewerkers van de thuiszorgafdeling met ruim 20 zelfsturende teams van een bereikbaarheidsoplossing.
Zorg thuis
Lelie Zorggroep is enige tijd geleden binnen het concept ‘Zorg thuis’, waarin totaal ruim 1.600 medewerkers werkzaam zijn, aan de slag gegaan met zelforganiserende teams. De ervaring leert dat deze teams worstelen met de telefonische bereikbaarheid. Het kost veel moeite om het telefoonnummer van het mobiele wijkteam bij de juiste medewerker uit te laten komen. Dat heeft uiteindelijk zijn weerslag op de klantervaring van de cliënt.
Koppeling Nedap
Doordat Mtel een koppeling maakt met het rooster van de medewerkers binnen het planningspakket van Nedap, hoeven medewerkers niet meer na te denken over de individuele bereikbaarheid. Op het moment dat een cliënt het telefoonnummer van het mobiele wijkteam belt, wordt er op basis van het tijdstip automatisch doorgeschakeld naar het juiste mobiele toestel van de dienstdoende medewerker. Aanvankelijk is er gestart met de inrichting van tien zelforganiserende teams. Later zijn daar stap voor stap teams aan toegevoegd en momenteel zijn er ruim 20 teams bij aangesloten.
Lelie Zorggroep heeft met deze slimme oplossing optimaal inzicht in de telefonische bereikbaarheid. De uitgebreide rapportage omvat zaken als het aantal gesprekken en piekmomenten. Uiteindelijk is de belangrijkste reden om deze dienst in te richten de verbeterde klantervaring van de cliënt met Lelie Zorggroep.
Mtel gaat graag het gesprek met u in gesprek hoe wij bij uw thuiszorgorganisatie de telefonische bereikbaarheid kunnen optimaliseren.