Thuiszorgorganisaties realiseren zich dat een goede bereikbaarheid van de zorgteams van groot belang is, maar worstelen met de inrichting daarvan. Voor cliënten is het soms een hele uitdaging om telefonisch de dienstdoende thuiszorgmedewerker te bereiken. De ‘roulatiemobiel’ is niet bereikbaar omdat een medewerker zijn of haar handen vol heeft of de medewerker met schakeldienst heeft zich verslapen. De telefoniste is onbekend met individuele cases en weet niet welke zorgverlener betrokken is. De cliënt een lijst met alle persoonlijke mobiele nummers geven, gaat ook niet. Hij heeft geen idee wie er dienst heeft en belt uw medewerkers terwijl ze vrij zijn. Speciaal voor thuiszorgorganisaties is er een slimme communicatie oplossing waarmee medewerkers optimaal bereikbaar zijn en daarnaast privé niet gestoord worden.
De Bereikbaarheid App biedt uitkomst
Voor ieder wijkteam wordt er een centraal vast telefoonnummer ingericht die gekoppeld is aan de Bereikbaarheid App van Mtel. Gesprekken naar het centrale teamnummer worden conform de planning automatisch doorverbonden met de mobiele telefoon van de dienstdoende medewerker. Mocht deze niet in staat zijn het gesprek te beantwoorden dan wordt het gesprek vervolgens aangeboden bij een directe collega of de telefoniste. Cliënten krijgen zo via één telefoonnummer direct de juiste medewerker aan de lijn.
Koppeling met ONS van Nedap
Om telefoongesprekken bij de juiste medewerker van het wijkteam af te leveren, is er een koppeling met de planning uit ONS van Nedap om het nummer van de medewerker die bereikbare dienst heeft realtime op te halen. Deze medewerker krijgt het telefoongesprek vervolgens aangeboden op de eigen mobiele telefoon. Wordt de bereikbare dienst in de planning van ONS gewijzigd dan verandert daarmee ook automatisch de routering van het inkomende telefoongesprek op het centrale teamnummer.
Door het nummer van uw team automatisch door te verbinden naar de dienstdoende medewerker worden uw medewerkers niet meer belast met acties om de bereikbaarheid te borgen en niet meer gestoord tijdens privé tijd. Zo krijgt u tevreden medewerkers en bespaart u per zorgteam gemiddeld drie uur per dag. Dit is op jaarbasis een aanzienlijke besparing.
Snel aan de slag zonder hoge investeringen
De Bereikbaarheid App wordt geleverd vanuit de cloud en kan binnen enkele weken operationeel zijn. De oplossing wordt naadloos geïntegreerd met uw bestaande systemen, u hoeft niet te investeren in hardware of software en u behoudt desgewenst uw bestaande telefoonnummers. Meer informatie over deze oplossing vindt u op onze website of stuur een mail naar info@mtel.nl