In 2017 verloopt klantcontact via talloze kanalen: van telefoon tot Skype en van chat tot e-mail. Via al die ingangen wil een klant dezelfde service ervaren. En nog belangrijker, herkend worden als één persoon. Een uitdaging voor bedrijven. Want hoe stroomlijn je alle informatie en zorg je dat elke afdeling weet wat er is afgesproken?
Wat zijn onze grootste uitdagingen?
Ons verhaal meerdere keren te vertellen.
Afdelingen vertellen het verhaal niet aan elkaar door of we komen niet in één keer bij de juiste persoon terecht.
De organisatie is niet consistent in wat ze zegt.
De ene afdeling verstrekt andere informatie dan de andere.
De organisatie komt haar afspraken niet na.
In de winkel beloven ze je het artikel op te sturen, maar de afdeling e-commerce heeft dit niet opgepakt.
Overzicht in communicatiestromen met Skype for Business
Een Universal Communications-oplossing als Skype for Business biedt structuur en overzicht in alle communicatiestromen. Dit platform integreert allerlei vormen van zakelijke communicatie, zoals e-mail, agenda, webvergaderingen en instant messaging. Je wil graag dat je medewerkers makkelijk kunnen samenwerken en communiceren. Skype for Business is dan ook ideaal voor de medewerker van nu om tijd-, plaats- en apparaat onafhankelijk te werken.
Ik wil klantcontact professioneel aanpakken
Voor veel bedrijven komt de uitdaging op het moment dat ze al werken met Skype for Business. Want wat blijkt? Om klantcontact professioneel aan te pakken zijn de volgende functionaliteiten zeker nodig:
Multichannel klantcontact
de klant kiest zelf op welke manier hij contact opneemt. Alle klantcontact wordt afgehandeld via hetzelfde platform
Actuele klantgegevens op één scherm
klanten hoeven hun verhaal maar één keer te vertellen. Alle medewerkers beschikken over dezelfde actuele informatie.
Rapportages
heldere rapportages geven inzicht in communicatiestromen, bereikbaarheid en performance. Ook nuttig om je bezetting te bepalen.
Intelligent routeren
het gesprek wordt op basis van vaardigheden en beschikbaarheid bij de juiste groep klantcontactmedewerkers aangeboden. Eindeloos doorverbinden is verleden tijd, de klant ervaart ‘first time resolution’
Recording
voor gesprekskwalificatie en training en om afspraken met de klant te controleren of vast te leggen.
Tevreden medewerkers
met een intelligente, eenvoudige tool voor klantcontact beleven medewerkers meer plezier in hun werk.
Interactive Voice Response
keuzemenu’s vergroten de telefonische bereikbaarheid
‘Warm doorverbinden’
de medewerker weet vooraf wie hij aan de telefoon krijgt en kan zich snel voorbereiden
Frustratie loopt op als een klant niet wordt herkend door een bedrijf. De ene afdeling belooft iets, terwijl de andere afdeling niets van die afspraak weet. Voorkom ontevredenheid bij je klant met CC4Skype. Daarmee hebben al je medewerkers dezelfde klantinformatie beschikbaar en wordt klantcontact voor zowel klant als medewerker een prettige ervaring.