Al decennialang hebben consumenten contact met bedrijven op allerlei manieren maar de maatstaf van de klant verandert continu. Het wordt daardoor steeds belangrijker om die match te maken. Door de toename aan kanalen en digitale ‘touchpoints’ is het echter steeds complexer om dat goed te kunnen doen. Gelukkig biedt technologie uitkomst. VANAD Engage en Underlined toetsen vanuit hun partnership voortdurend of de gestelde doelstellingen van organisaties nog steeds matchen bij de verwachting van de klant.
Klantbeleving als onderscheidende factor voor organisaties
De uitdaging om meer inzicht te krijgen in klanten en processen ligt in het verzamelen en verwerken van data. Veel bedrijven hebben gegevens over klanten vanuit verschillende bronnen, in meerdere systemen opgeslagen en daarnaast neemt de hoeveelheid gegevens in ieder systeem, exponentieel toe. Het is de uitdaging om díe informatie van de klant te verzamelen, die kan bijdragen aan een betere dienstverlening. Je klantcontact is namelijk alleen een waardevolle bron van data als je er vanuit analyse inzichten uit kunt halen. Dit realiseren wij met onze unieke Conversational Intelligence methode. Dat begint door de data uit alle interacties met je klant, customer journeys en klantprocessen aan elkaar te koppelen. De inzichten daaruit gebruiken we bij Engage om jouw strategische doelstellingen te behalen, over de gehele keten.
Hoe doen wij dat?
Om dit te realiseren, dien je als eerste het proces rondom het verzamelen van gegevens in te richten. Meten is weten, maar als je niet weet wat je meet, blijft het toch reageren op een onderbuikgevoel. We koppelen de inhoud van klantcontact aan data en de operationele stuurinformatie zoals afhandeltijden en de klanttevredenheid (NPS, CSAT). Zo maak je een concrete analyse en heb je 100% inzicht in je klantreis.
We kijken met al je klantcontacten mee en identificeren kansen om effectiever te werk te gaan. Sommige klantvragen kun je bijvoorbeeld gemakkelijk digitaal beantwoorden of zelfs voorkomen door processen te verbeteren. Dit bespaart je klantexperts tijd die je kunt inzetten voor persoonlijk contact dat echt waarde toevoegt. Effectief contact.
Conversational Conference
Op 22 september verzorgen Joost van Ham & Marcel van der Marck een expertsessie tijdens de Frankwatching Conversational Conference 2022 in de Jaarbeurs Utrecht. Aanwezig zijn bij hét event over klantcontact en niets missen over chat, messaging, voice, AI & chatbots? Dat kan! Reserveer nu je ticket met korting: voor slechts €99 i.p.v. 139! https://fw.nu/1v9m
Benieuwd welke best practices jouw klantbeleving gaan optimaliseren? Download de whitepaper.
VANAD Engage & Underlined laten je zien hoe je meer businesswaarde haalt uit jouw klantinteracties, met de inzet van Conversational Intelligence. Ben jij er klaar voor om je klantprocessen vanuit gekwantificeerde business cases te verbeteren? Neem contact op met Inke Lunenberg via inke.lunenberg@vanadgroup.com of 06 – 46 29 02 17