Dialog Groep gaat samenwerken met Hootsuite, een toonaangevend social media management platform dat uitbreidt naar social commerce en social customer care. Het Sparkcentral by Hootsuite product van het bedrijf beheert alle berichten binnen één eenvoudig multichannel conversational engagement platform op elk messaging kanaal of sociaal netwerk om klanten te voorzien van social customer care mogelijkheden.
Met kantoren in Nederland en België levert Dialog Groep slimme oplossingen en diensten voor frictieloze klantinteractie en digitale self-service.
De samenwerking tussen Dialog Groep en Hootsuite stelt bedrijven in staat om te voldoen aan de toenemende verwachtingen van de huidige mobiele, hyper-geconnecteerde klanten. De volgende fase in het eenvoudig maken van digitale interactie.
Ian Healey, Senior Product en Partner Marketing Manager bij Hootsuite, zegt over de samenwerking: “Klanten verwachten vandaag de dag een op maat gemaakte en consistente ervaring elke keer dat ze in contact komen met een merk. Hootsuite en Dialog Groep gaan geavanceerde adaptieve mogelijkheden samenbrengen om bedrijven te helpen digitaal te transformeren en klanten op nieuwe manieren te betrekken. We verwelkomen de kans om de jarenlange ervaring van elk van onze bedrijven te combineren om ondernemingen in heel Europa te helpen.”
Uit het Digital 2021 Report van Hootsuite blijkt dat 4,5 miljard mensen sociale media gebruiken. Dat is meer dan de helft van de wereldbevolking. Gemiddeld brengen mensen bijna 2,5 uur per dag door op social en messaging platformen. Door te gaan samenwerken, stellen Hootsuite en Dialog Groep organisaties uit het bank-, verzekerings-, telecom-, nuts-, overheids- en vrijetijdsorganisaties in staat om hun klanten en andere doelgroepen effectiever te benaderen op de kanalen waar ze nu al tijd doorbrengen.
“Wij zijn verheugd om deze samenwerking met onze klanten aan te kondigen,” zegt Philippe Van Nieuwenborgh, Manager Business Development, Innovatie en Projecten, Dialog Groep:
“Wij geloven sterk dat frictieloze klantinteractie en digitale self-service leiden naar betere bedrijfsresultaten. Door Sparkcentral by Hootsuite toe te voegen aan onze portfolio en te integreren in onze customer engagement hub, kunnen we merken helpen door elke interactie vanaf één plek te beheren. Bedrijven kunnen klanten ontmoeten op de kanalen waar ze zijn (bijv. WhatsApp), hen sneller van dienst zijn en volledige controle krijgen over de conversatie.”
Meer informatie over oplossingen voor digitale self-service of digitale klantinteractie