Het belang van innovatie en digitalisering is nog nooit zo groot geweest. Klantinteractie verloopt via steeds meer kanalen en dat maakt een heldere kanaalstrategie onontbeerlijk. Welke impact heeft de digitale transformatie op klantinteractie en je kanaalstrategie? Wat is daarin de rol van omnichannel, welke kansen biedt het en waar begin je als (overheids)organisatie?
Op 18 mei worden al deze vragen beantwoord tijdens de gezamenlijke webinar van de VNG en de Klantenservice Federatie waar gemeente Amsterdam en KPN je meenemen in hun ervaringen en toepassingen.
KPN’s digitale service-initiatieven
Myron Laagland, KPN: KPN is koploper in de digitalisering van klantinteractie, waarvoor ze strategische kanaalkeuzes maakten. Waarom zijn juist die keuzes gemaakt en wat leverden ze op? Gaat het gebruik van bijvoorbeeld voice en chatbots niet ten koste van de klanttevredenheid? En hoe nam KPN klanten en medewerkers mee in de digitale transitie? Aan de hand van een aantal digitaleservice-initiatieven deelt KPN de ervaringen.
Mijn Amsterdam: 24/7 over- en inzicht voor Amsterdammers
Sander van Montfort, Projectmanager Dienstverlening gem. Amsterdam: Via het digitale klantportaal Mijn Amsterdam hebben Amsterdammers 24/7 inzicht in hun persoonlijke gegevens en de status van hun gemeentelijke aanvragen. Ook kunnen zij informatie inzien over hun eigen buurt en tips krijgen over hun persoonlijke situatie bij hun gemeente. Mijn Amsterdam geeft de Amsterdammer overzicht en inzicht, en dus meer grip op zijn of haar situatie.
Na afloop van de presentaties zijn er 2 breakout-sessies waarin verder gepraat wordt aan de hand van 3 stellingen.
Aanmelden
Ben jij manager dienstverlening of manager werkzaam voor/in een contactcenter? En ben je vanuit die rol actief met kanaalstrategie en omnichannel? Neem dan deel aan dit webinar op 18 mei van 14.00 tot 16.00 uur via MS Teams. Meld je hier direct aan.
Dit webinar is een samenwerking tussen de Vereniging van Nederlandse Gemeenten Realisatie en de KSF, de branchevereniging voor klantcontact, om samen klant-/burgercontact naar een hoger plan te brengen.