Het klinkt zo makkelijk: je hebt eindelijk besloten welk contact center software je gaat gebruiken. De leverancier biedt ook de mogelijkheid om supportnummers te leveren. Daardoor heb je slechts een aanspreekpunt voor al je nummer- en softwareproblemen. Dat is makkelijk! Maar wat als het huidige pakket na een paar jaar niet meer voldoet aan jouw wensen? En je wilt van provider wisselen? Kun je dan je servicenummers meenemen?
Helaas…
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, vaak kan dat niet. Als je besluit van pakketleverancier te wisselen, kun je je nummers meestal niet meenemen. In feite een vendor lock-in. Niks mis mee zolang alles goed draait. Maar als er zaken veranderen en je pakket niet meer voldoet, wordt dit vervelend. Zeker als je in verschillende landen actief bent en/of verschillende merken hebt met ieder hun eigen nummer. Die allemaal te moeten veranderen, is een flinke en vervelende klus. En dat is nog zwak uitgedrukt.
Andere manieren
Grote kans dat je nieuwe leverancier dezelfde service aanbiedt als onderdeel van hun pakket. Maar dat betekent dat je te zijner tijd tegen hetzelfde probleem aanloopt. Maar je hoeft die nummers niet in het pakket op te nemen. Je kan ze net zo makkelijk bij een onafhankelijke leverancier inkopen. Partijen die niet verbonden zijn aan een specifiek platform. Zoals bij ons bijvoorbeeld. Een onafhankelijke leverancier kan je nummers net zo goed activeren en gesprekken afleveren waar en hoe je maar wilt. De klantenservicenummers blijven van jou tot je besluit dat je ze niet meer nodig hebt. Die beslissing ligt volledig bij jou.
Misvattingen over porteren
Regelmatig komen we allerlei misvattingen tegen als het gaat om het porteren van servicenummers naar partijen zoals onszelf. Zoals dat je infrastructuur of callcenter software aangepast moeten worden. Of dat je niet dezelfde routeringen kunt gebruiken. Maar dat is niet waar. Voor diensten als de onze maakt het niet uit met welke infrastructuur je hebt en hoe je nummers gerouteerd worden.
Platformonafhankelijk
Inderdaad, het is allemaal platformonafhankelijk. Onze diensten zijn altijd aan te sluiten zonder aanpassingen. En waarschijnlijk bieden wij nog betere (en waarschijnlijk ook goedkopere) manieren dan je huidige leverancier, omdat wij gespecialiseerd zijn in servicenummers en routeringen. Dus, wil jij de mogelijkheid onderzoeken om jouw nummers elders onder te brengen? Neem dan contact met ons op. Wij adviseren je graag. En als we tot de conclusie komen dat je beter bij je huidige aanbieder kan blijven, zeggen we dat ook. Je bent dus niks verplicht. Zoals het hoort.