Mister Sales zette nieuwe deur open toen een andere dichtging
Vrijwel iedere sector zag half maart zijn sales van het ene op het andere moment instorten, ook telemarketingbedrijven. Mister Sales weigerde bij de pakken neer te gaan zitten en bouwde een compleet nieuw bedrijf, MisterChat.nu.
De NOW-regeling was amper van start gegaan toen de aanvragen volop binnenstroomden. Maar niet van Mister Sales, dat zijn omzet in een week tijd wel vrijwel zag halveren. Oprichter en directeur Jan Pieter Vreeken zag deze disruptie als een signaal om het over een andere boeg te gooien: “Ik ben ervan overtuigd dat een nieuwe deur veel makkelijker opengaat als je eerst een andere deur sluit. Toen Corona aanklopte, dacht ik meteen: oké, welke businessideeën hebben we nog op de plank liggen?”
Hij zag de crisis als een kans. “Mijn vader zei vroeger altijd: als het buiten donker is, moet je meer licht laten branden in de etalage.” Om te bepalen waar dat licht precies vandaan moest komen organiseerde Vreeken, met het voltallige personeel, een virtueel crisisberaad over de vraag: hoe kunnen wij in deze nieuwe realiteit nog zuchtjes wind voor onze klanten onderscheppen? “Iedereen was het erover eens dat als er nog ergens wind stond, het online was. Zo ontstond het idee om chat te gaan uitrollen.” Dit bleek een gouden greep!
Vervolgens was de belangrijkste vraag: kan onze huidige klantcontact leverancier dit borgen voor ons? “Technisch was dat een fluitje van een cent omdat Steam-connect al over Lees verder…