Veel bedrijven werken hard aan het verbeteren van klanttevredenheid en het vergroten van klantbeleving. Het vertalen van abstracte begrippen in concrete indicatoren zoals Kpi's zijn een goed hulpmiddel. Hoe doe je dat? In onze eerdere twee artikelen … Lees verder
Optimale klantbeleving is ook voor eenmanszaken en mkb-ondernemers een must
Optimale klantbeleving is ook voor eenmanszaken en mkb-ondernemers een must. In de titel van dit stukje: “optimale klantbeleving is ook voor eenmanszaken en mkb-ondernemers een must” worden bewust eenmanszaken en mkb-ondernemers genoemd. De meeste … Lees verder
Maak jij al analyses van jouw KPI’s om klanttevredenheid te verhogen?
Maak jij al analyses van jouw KPI's om klanttevredenheid te verhogen? Analyses van jouw KPI's zijn belangrijk om jouw klanttevredenheid te verhogen. Een uitnodiging Afgelopen week kreeg ik via datumprikker.nl een uitnodiging voor de jaarlijkse … Lees verder
Wat! Is de klant bij jou nog steeds koning? En jouw USP dan?
Wat! Is klant bij jou nog steeds koning? En jouw USP dan? Als je in de jaren 80 of 90 van de vorige eeuw een verkooptraining of marketingtraining volgde, leerde je dat jouw bedrijf USP’s moest hebben. Unique Selling Points. Wat maakt jouw bedrijf … Lees verder
Een klacht van een klant is een groot cadeau
Een klacht van een klant is een groot cadeau Een klacht van een klant zijn eigenlijk twee cadeautjes. Root cause analysis en klantreis in kaart brengen helpen deze cadeautjes verzilveren. Het eerste cadeau Het eerste cadeau is dat de klant naar … Lees verder
De klacht van de klant is een groot KADO!
De klacht van de klant is een groot KADO! Niemand die ik ken, vindt het leuk om op- of aanmerking te krijgen over zijn of haar uiterlijk, kledingkeuze, muzikale smaak of hoe hij of zij zijn of haar werk doet. Dat zal niet veel anders zijn … Lees verder
Wat is het aller, aller belangrijkste om een succesvol bedrijf te worden of te blijven?
Wat is het aller, aller, aller, belangrijkste om een succesvol bedrijf te worden of te blijven? Klantenservice! Het antwoord? Het antwoord weten de meeste ondernemers natuurlijk al. Of je nu een groot gevestigd bedrijf bent of net gestart bent, het … Lees verder
Gebruik meer LSD! Doorvragen
Gebruik meer LSD! (2) Doorvragen Inleiding In het vorige artikel “Gebruik meer LSD!” werd aangegeven dat Luisteren, Samenvatten en Doorvragen belangrijk zijn om een goed gesprek te hebben. In dit artikel bespreken wij het onderdeel doorvragen. … Lees verder
Gebruik LSD!
Gebruik LSD! In mijn vorige artikel “negen voordelen waarom jij vandaag nog klantcontact wilt uitbesteden”werden negen voordelen genoemd van het uitbesteden van klantcontact aan een callcenter. Een van de voordelen van uitbesteden is dat callcenter … Lees verder
Snel meer omzet krijgen?
Snel meer omzet krijgen? Als je snel meer omzet wilt dan zijn er twee manieren om dat te bereiken. Op de eerste plaats zorg ervoor dat je meer klanten krijgt en op de tweede plaats zorg voor meer omzet per klant. Om met het laatste punt te … Lees verder