In welke van de vijf fases van klantgedrevenheid zit jouw organisatie? Welke drie tips uit de praktijk gaan je helpen een stap verder te komen dit jaar? Antwoord op deze en andere vragen krijg je in de Nationale Klantgedrevenheid Monitor, uitgevoerd … Lees verder
De optimale klantreis breekt dwars door de muren van bedrijfssilo’s heen
Afgelopen december stond zoals elk jaar in het teken van de wervingscampagnes van zorgverzekeraars. Verzekerden werden massaal verleid om de overstap te maken naar een goedkopere, betere, snellere of klantgerichtere verzekeraar. Google advertenties … Lees verder
Dè Customer Experience uitdaging voor 2019
Lees je even met mij mee? Immersion, klantgemak, community, personalisatie, AI, knowledge management, customer sentiment analysis, workflow automation, social collaboration and engagement tools, shopbots, experience, full journey engagement. Ga … Lees verder
Horen is nog geen luisteren!
Door Evert Vols Zoals ik in mijn eerdere blog schreef, start klantgedrevenheid met klantbewustzijn. Je zelf er van bewust zijn dat je naar je werk komt om iets voor klanten te betekenen en dat er achter elke klacht een klant schuil gaat. Horen wat … Lees verder
Continu klanttevredenheid meten, waarom en hoe dan?
Heeft jouw organisatie al continu inzicht in de klanttevredenheid? Veel organisaties die de klant centraal willen stellen meten wel hun klanttevredenheid, maar doen dat bijvoorbeeld slechts één keer per jaar. Het nadeel daarvan: je krijgt vrij … Lees verder
Vind je jezelf klantgedreven of ben je klantgedreven?
Maar liefst 80% van de organisaties vindt zichzelf klantgedreven, terwijl slechts 8% van de klanten dit onderstreept. Daar zit een factor 10 tussen. En precies daar zit het grote probleem. De intentie is er en de eerste stappen worden vaak wel gezet, … Lees verder